onsdag 18 februari 2009

lite tentaångest minsann...

Plugg plugg plugg... å mera plugg.
Jag älskar att vara tillbaka i skolvärlden. Jag trivs där.
Livet med dagis, jobb och plugg och övrigt liv fungerar bra, stressigt ibland men alltid hållbart. Det funkar toppen när E har världens bästa mor- och farföräldrar som ställer upp i vått och torrt.

På fredag har jag min första tenta på över ett år. Jag är otroligt nervös och lever i min egna lilla bubbla..."tentapluggatentapluggatentaplugga..." Men det kommer nog gå vägen.
Imorgon ska jag, förutom ett litet tandläkarbesök tidigt på morgonen, bara sitta i skolan och studera.

Imorgon är det förövrigt min dotters namnsdag... undrar vad jag ska hitta på då?...
På fredag fyller L år och det blir kalas på söndag. E ska sova över, för första gången, hos sin farmor för vi är bortbjudna på fest. Det ska bli superroligt och välbehövligt att slappna av efter en tentavecka.

Nu är det sovdags, jag har ganska nyss kommit hem från jobbet och har en grym skoskav då jag missade bussen och gick hem i tusen minusgrader i totalt fel skor...

Fick förresten en mycket trevlig överraskning idag. Min mor har varit i gbg och hälsat på en god väninna. Jag hade beställt ett halsband av henne som mamma skulle ta med sig.
Till min stora glädje hade hon även gjort ett så otroligt fint armand som matchar med haslbandet och dessutom sitter perfekt på min handled. Både halsbandet och armandet har varsinn söt ängel. Om jag inte hade så otroligt ont i fötterna så skulle jag gå och hämta kameran så jag kunde ta kort på mina nya fina smycken, men det får bli en annan gång,
Halsbandet går nog att se på hennes blogg.

Peace and Cream.

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Så kul att det passade ;-))
Det var så kul att få rå om din mamma - alltid lika kul att ses.
Lycka till med tentan!
Kram Lotta