fredag 17 oktober 2008

Ella 9 månader

i förrgår blev E 9 månader.
Nio månader... rent teoretiskt så skulle jag kunnat fått ett till barn nu. Teoretiskt! (bäst att skriva det än gång till)
En hel graviditet, så länge har Ella funnits. Och när jag tänker på det åt det hållet så förstår jag att det verkligen har gått fort. Graviditetens nio månader sprang ju bara förbi.

E är sin mor lik i många avseenden. E kryper inte, hon ålar sig fram, och snabbt går det! Det gjorde tydligen jag med. Hon har redan ett temperament och en vilja stark som bara den. Vill hon något då vill hon något, och det direkt.
Men hon är fortfarande bebisgosig och tycker mycket om att bara sitta i famnen och mojsa.

Förra veckan ställde hon sig upp mot en kökstol. Det var med andan i halsen och ett mycket spänt leende som jag närmade mig E och sa "nämen, ååh, vad duktig du är!"
Hon har varit påväg att ställa sig upp mot soffan, bord och stolar, men har hittills inte lyckats något mer.
Det gör inget, vi behöver inte ha så bråttom tycker jag.


1 dygn



1 månad




2 månader



3 månader


4 månader (nu kom skorven)


5 månader


6 månader (en riktig liten flintis, skorven tog typ allt)


7 månader


8 månader


9 månader

Inga kommentarer: