torsdag 11 september 2008

My little drummergirl

Packning, packning och mera packning. Sortering, sortering mera sortering.
Hur kan man samla på sig så mycket skit, rent ut sagt på bara ett år?
Trots att man bara ska flytta två kvarter så tar det mycket tid, det här med packning och sortering.

Idag skulle jag precis packa ner min lilla trumma som jag fått i födelsedagspresent för några år sen, när Ella fick syn på den.
Hon satt en lång stund och trummade och slog. Helnöjd unge.
Sötast var hon när hon trummade i takt och ooooooooade samtidigt.
Det kanske är en musikalisk liten sak jag har fött.

Vi var på våran första babysång igår, Ella var i gasen hela tiden. Att "äta" på marackasen som de andra barnen, hade E inte tid med, när hon kom på att det lät från de där sakerna så vevade hon med händerna så att jag trodde att hon skulle flyga iväg. Det dröjde inte lång stund innan hon hade min marackas också.
Lika kul var det Inte när marackasarna (?) skulle sova. E kunde verkligen inte förstå varför hon inte fick leka längre. Men tårarna slutade att spruta såfort hon fick en fin sjal som skulle föreställa ett löv att leka med.


Tror jag ska köpa en liten marackas till henne. ...eller kanske inte....



1 kommentar:

Anonym sa...

När är flytten klar?
Jag får styra ihop en middag för 5½ inom kort. :)
Ska bara få lite pengar först ;D