tisdag 2 september 2008

Gåstol

I helgen fick E en gåstol. Istället för att köpa en ny för 800 så hittade jag en väl begagnad och sliten men funktionabel gåstol på blocket för 75 kronor. Jag tog med den hem till mina föräldrar där jag tvättade och desinficerade av den. Sittdelen var lite trasig i en söm, så efter min mors hjälp att trä symaskinen (jag gick faktiskt bara en termin syslöjd, resten läste jag träslöjd).
Igår kom E på att man kan gå, eller rusa, omkring i gåstolen. Innan det har hon suttit still och lekt med grejerna på den istället. Men nu går det undan och kanske skulle jag ångrat mitt inköp om jag inte märkte att hon har otroligt roligt i sin rosa gåstol.

Innan vi köpte gåstolen så var vi hos doktorn. E har en sån otäck skällhosta och verkar hängig, hon har ingen feber men det är nog en blandning av symptom pga tänderna och förkylningen.
Doktorn tyckte att E rosslade lite i lungorna, så han skrev ut ventolin. Kanske var det att E var så duktig hos doktorn som blev det avgörande beslutet till att hon fick sin gåstol.

I måndags var jag och E på joybellsövning inför det sista (!) Ung Ton.

Idag har jag och min dotter haft en riktig tvättdag. Sex maskiner blev det. Under eftermiddagen följde vi med min mamma till Dränkammar'n där hon köpte väldigt snygga kläder som hon ska ha på min kusins bröllop. Själv har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig.

L är och repar, E har precis somnat.

Jag sitter på vardagsrumsgolvet och viker tvätt. Sjukt mycket tvätt. Fast det är ganska mysigt också, jag tittar på film samtidigt. The Bucket List med Jack Nicholson och Morgan Freeman. Hittills så verkar den mycket sevärd. Sååå roligt att åka gåstol!


Med en egen telefon till och med

2 kommentarer:

marcus sa...

din blogg e inte så dum den heller. mycke liv att skildra! :-) gött! ses imöra

Anonym sa...

Jag vill också ha en gåstol!