måndag 15 september 2008

Ventolin och Cocillana

Jag hann precis bli frisk innan nästa förkylning kom.
De säger att mitt immunförsvar försämrades när jag fick körtelfeber för fem år sen. Och jag tror att de kanske har rätt...

I fredags var jag hos tandläkaren och rensade ur en tand. Det var en pers att andas genom en halv näsborre, resten var totalt igentäppt, och munnen hade en blå gummiduk över sig.

I lördags var vi på min kusins bröllop. Ett underbart vackert bröllop. Tyvärr kan jag just nu inte visa några bilder eftersom jag glömde kameran hemma vilket innebar att jag var tvungen att ta kort med mobilen, och datorsladden till mobilen har jag packat ner någonstans.
Jag, min syster och min mor skulle sjunga på vigseln.
På morgonen hade jag lite feber så jag tog en ipren, och kände mig snart lite bättre, men när vi genrepade så hade förkylningen spridit sig till halsen. Jag var hur hes som helst, och fick ständiga hostattacker.
Jag har aldrig varit så nervös. Det är en enorm ära att få sjunga på sin kusins bröllop, så att jag knappt kunde sjunga en rad utan att hosta gjorde mig inte mindre nervös.
Men det gick väldigt bra och vi fick många komplimanger.

Natten till söndag hade jag frossa. Linus byltade på mig mjukiskläder och sockor, trots det hackade jag tänder. Det gjorde vansinnigt ont i hela kroppen.
Några timmar senare vaknade jag av att det brann i hela kroppen, kläderna var alldeles fuktiga av svett. Av med allt. Jag somnade t.om om utan täcke. Och sådär höll det på.

På söndagen kände jag mig lite bättre, men hostan har hållt sig kvar.

Idag har jag ingen feber men är hostig och känner mig konstig i kroppen, jag känner mig svag.
Efter några misslyckade försök så insåg jag att jag inte alls orkade packa något idag.
Däremot har jag hunnit en massa annat som jag har tänkt länge att jag måste göra.

Jag har
  • Bokat tid hos min studievägledare (ska dit imorgon)
  • Kollat vilka kurser jag ev ska läsa till våren
  • Bokat tid hos min barnmorska för cellprovstagning mm. Jag fick en tid då jag låg på BB och sen har jag bara glömt att boka en ny.
  • Lämnat nya lägenhetsnyckeln till målaren
  • Läst igenom och skrivit på papprena till Ellas förskola
  • Skickat iväg en massa jobbmail
  • Köpt kuvert och frimärken

Inte alls jobbigt. Jag och Ella har haft en hur mysig och lugn dag som helst, och ändå känns det som jag har hunnit med en massa.

E har också tagit ett andra varv på sin förkylning. Nu, innan jag la henne så hade hon 38.1 så hon fick en alvedon och ventolin för hostan. Hoppas vi alla mår bättre imorgon.

Inga kommentarer: