lördag 27 september 2008

Sista natten i lägenheten


Alldeles strax är det sista gången som jag sover i den här lägenheten. Efter, vad det känns som, oändligt mycket packande är det äntligen dags. Imorgon flyttar vi. Inte långt alls, bara två kvarter, men ändå.
Vi har fått nya tapeter i vardagsrummet, de är så fina!

Den här helgen är E hos mormor och morfar.
När vi kom för att hämta henne i kväll så satt hon (!) på ett täcke och lekte nöjt.
E har nästan suttit förut, men inte alls så stabilt som hon gjorde nu.
Och hon har dessutom lärt sig en ny "lek". Om man vinkar till E, och säger "Hej, hej Ella!" samtidigt så vinkar hon glatt tillbaka. Ett tiotals gånger upprepade vi denna roliga lek vid middagsbordet.

Den här veckan har varit väldigt stressig. Jag har jobbat mycket mer än mina 30%, L har kommit hem sent från jobbet, och när vi har varit hemma så har vi ägnat typ all tid till att packa. Det är med sorg och mycket dåligt samvete som jag känner att jag har "glömt" E. Vi har inte hunnit leka med henne så mycket som vi brukar. Lägenheten har varit belamrad med sladdar, lådor och säckar mm, så jag har inte velat ha henne på golvet. Vilket har gjort att den påbörjade krypningen har upphört lite.
Vilken tur att hon har jordens bästa morföräldrar som kan ta sig tid henne.

Nästa vecka blir bättre. Då ska jag leka med E hela tiden.



1 kommentar:

Marina sa...

Vad duktig Ella har blivit.

Nu finns vi ute i en tillfällig blogg http://tinni78.blogspot.com