söndag 7 juni 2009

Majrobot

Nu har det gått nästan en månad sen jag bloggade sist. Skamligt.
Maj månad har varit nästintill kaosartad. För första gången har jag kännt av det där som andra kallar stressmage. Värk och illamående, noll aptit, om jag inte visste bättre hade jag kunnat tro att det var en Ella2 på G, men så är INTE fallet (!!!).
Det har varit fördjupningsarbeten, felinlämnade blanketter (inte mitt fel dock), felregisterade kurser (jag sökte pedagogik c, men ska läsa pedagogik med didaktisk inrikting c, det är hsh åtgärdat nu), full rulle på halvtidsjobbet, examinationsuppgifter, C-uppsatsfunderingar inför hösten, sedvanliga sjukdomar inom familjen...har jag glömt ngt?
Många har sett mig, men inte de jag har velat ska sett mig mest. Familjen, släkten, vännerna.
Det känns som att jag under Majmånad isolerade mig från omgivningen. Jag blev en robot. Gjorde allt och lite till utan att varken stanna upp eller känna någonting.
Jag har räknat ut att jag i snitt, 6 dagar i veckan lämnade hemmet vid halv åtta och kom hem vid halv nio, under nästan hela Maj månad!

Men nu är det över. Salut!
På fredag åker vi till Spanien tio dagar med världens bästa gospelkör; Joybells. Vi ska åka till fem olika städer och ha konsert, en tredagars semester på Ibiza är även inplanerad.
När jag kommer hem räknar jag med att det är fint väder, då ska jag bara leka med min lilla Ella som sett på tok för lite av sin mor (känner modern själv iaf) och planera bröllop. Jag har ju min första betalda semester, och den räcker -med start på torsdag, ända fram tills början på Augusti! :-D
Så nog hinner jag vila upp mig inför hösten minsann.
Träna ska jag göra också. Det är det enda riktiga målet med sommaren. Träna bort lite mage och bygga på armarna. Man vill ju se lite fit ut inför bröllopet ;-)

Jag hör av mig från Spanien.

Inga kommentarer: