tisdag 23 juni 2009

Viva la Spania!

Vi har varit i spanien! 12-22 Juni
Tio dagar med 47 stycken andra från världens bästa gospelkör; Joybells.
Vi har varit i Valladolid, Ibiza, Albacete och Madrid. haft fler konserter än vad jag minns med sammanlagt tusentals lyssnare.
Jag var planerare och organisatör för resan, väl på plats var jag även reseledare, så den tre dagar semestern på Ibiza var mer än välbehövlig paus och andhämtning än semester för min del.
Det var dock en otroligt rolig tripp, och jag saknar det glada sällskapet från alla Joybellarna.
Vi åkte ju hela familjen, jag skulle aldrig klarat tio dagar borta från man och barn. När vi kom hem så har många undrat hur det gick med Ella och värmen och flyget.
Det gick hur strålande som helst, enda gången hon visade lite seghetstendenser var när vi var i Albacete och tajmade in det med säsongens varmaste dag (45 grader!). Annars har hon njutit som en fisk i vattnet av all uppmärksamhet. Hon började även att gå riktigt ordentligt. Flyget fungerade också utmärkt, nässpray och alvedon innan lyft, lite mutor på planet. Inte ens de oändliga timmarna på bussen mellan städerna verkade störa henne, hon sov mest.
Det är helt enkelt ett faktum, vi har Världens enklaste kotte och nu är vi superskraja för att skaffa en till, för inte kan vi ha sån tur med nästa unge?

Här kommer en bildkavalkad från våran Spanientripp (tyvärr i hullerombullerordning)

Ibiza är ju ändå; trots allt, Ibiza...

Ibizakören ville bjuda oss på middag, det här är en klassisk tapasförrätt (!) och jag är som synes vråååålhungrig :-)


Ingången till Ibizas vackra gamla stad som är omgärdad av en stor mur



Så här såg staden ut nerifrån, tyvärr orkade vi inte ta oss hela vägen upp för att besöka kyrkan


Reseledare som börjar bli galen på allt bussresande



En Ella på språng i pappas hatt



Solig dotter och mor


I vattenbrynet kan man svalka sig och samtidigt leka med nyinförskaffade hinken och spaden


pastor niklas gjorde oss sällskap. han har hela bibeln i sin mobil. high tech pastor


Dotter och far på färjan till europas tredje finaste ö Formantera


Ella fick lite sällskap i lekrummet på färjan till Ibiza






Det här är Miguel, en av spaniens första baptister, 87 år och fortfarande med i madrids gospelkör. Det är svårt att vara baptist i spanien, mycket motverkas av katoliker, om ngn vet detta så är det miguel som tom har suttit fängslad för att han var baptist.
Det tog mig ett tag inna jag förstod varför jag tyckte om Miguel så mycket, förutom att han var en väldigt rar gubbe så var det ngt mer, när jag insåg det så bröt jag ihop och grät, av en saknad jag inte kännt på länge. Miguel påminner om min morfar.
Som så många gånger när jag blir påmind om folk som är döda kommer så mycket mer, långt lagrade känslor. Tankar om min biologiska mor, mina släktingar, mammas syskon...


"Medan alla andra övar rensar väl jag kort då..."



På gården utanför arenan där vi skulle ha konserten var det ngn form av spanskfriskisochsvettis a´la americanstyle


Joybellsoskar och Freider försökte hänga på i fontänen. Vi skrattade så vi var hesa redan innan konserten :-D



Världens duktigaste dotter sitter och leker med lånade leksaker under uppvärmningen. "Alltid kåpan på" :-D


Uppvärmning för full rulle.


Sleeping beauty i bussen påväg till ngn spansk stad



Världens välkomnande när vi landade på madrids flygplats!



På flyget. E stormtrivs med all uppmärksamhet, här får hon vindruvor av Mika.


...och här leker hon med Linnea

...och här läses det sagor hos Emilia


puss i solnedgången på Ibiza


Snart gifter vi oss!

Världens snyggaste tjej i mammas solglasögon


Fadern hade köpt en present till sin snälla dotter, en ratt med tio knappar som hade olika ljudfunktioner. Den glömdes dock (tyvärr?) kvar i en kyrka i Madrid



Glass är gott!



Jag och Sandra. Observera de blonda/guldiga slingorna. 300 pix på Ibiza! Cheap cheap, very cheaaaap1


Soon to be Familjen Welin-Grabö 4 real

koncentrerad reseledare (OBS! Det är ingen bulle i ugnen, det är endast lite vind under tunikan!)


Me and my white negro sist'a




Puss och Kram kalas på färjan till Formantera!




mannen myten legenden


5otlaschic visar stolt upp sitt nya hår


coolingella med pappas hatt och hyfsat stabila ben


Busdags!



L passade på att hylla sin dotter med en hennatatuering, samtliga joybellare och hans blivande fru tycker att han ska göra den på riktigt


hi hi...hmmm....




Koncentrerade damer. Det här med glass och 40graders värme är en konst :-P



Petrus och Gustaf! om ni läser min blogg... remember those days?!



En colombian och en fransyska


L kan jobbet som parasollhållare


"Säg hej till kameran!"



Inga kommentarer: