onsdag 9 juli 2008

Davvadansen

I midsomras kläcktes termen Davvadansen.
Davvadansen är grundad av en nära vän till både mig och L. Förutom att han är en klockren kompis (för att citera mig själv "Du är ju som en bögkompis, fast utan att vara bög! Typ den ultimata killkompisen ju!") så dansar han väldigt snyggt.
Gungigt med underkroppen, och lite stelt och ryckigt (typ på madonnavis) med överkroppen.

Nu på förmiddagen har jag och min dotter rensat bland mina mp3or. Det börjar tydligen bli lite fullt i burken.
Efter nån timmes lyssning kom vi fram till Kanye Wests Stronger. Liksom förgårdagens ämne om luftgitarrspelande, kan jag också avslöja att vissa låtar gör att jag bums måste dansa.
Jag upptäckte efter bara någon sekunds dansande att Stronger var en perfekt Davvadanslåt.
E ville också dansa.
Så där stod vi och dansade för fullt. Gungigt med underkroppen och lite ryckigt med överkroppen a´la madonnastile.


Davvadansen. Ultimat början på en onsdag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer bilderna upp på mig? :D

Hanna sa...

så fort jag hittar sladden till mobilen =) jag tog ju kort med den för att jag glömde kameran hemma...
=)