tisdag 8 juli 2008

Nackspärr

Efter en hyfsat god natts sömn vaknar jag med en enorm nackspärr. Det brukar jag aldrig ha.
Den har hållt i sig hela dagen. Jag har känt mig som en robot... eller, lite som de sista veckorna när jag var gravid och man rörde sig som en pingvin.
Ibland har jag glömt att jag haft ont, men blivit snabbt påmind när jag vridit på huvudet.
Hoppas det ger med sig till imorgon.

Idag har det varit lite folk här och tittat på lägenheten. Jag passade på att storstäda och sortera under veckan. Det sista jag gjorde innan de kom var att skura av alla golven så att det skulle vara riktigt fint.
Kanske jsut därför kände jag mig lite extra sur när jag märkte att ingen (inte ens bovärden) tog av sig skorna när de gick omkring i Min lägenhet och kollade.
Är det för mycket begärt att folk tar av sig skorna när man går runt i någons lägenhet, även fast man inte ska stanna länge?
När de hade gått fick jag ta fram skurhinken igen, för pga det dåliga vädret hade det blivit tydliga kladdiga skomärken i hela hallen och en bra bit in i vardagsrummet.
Varför sa jag inget? Jag brukar inte vara den som håller inne med saker och är feg.
Men idag satt jag bara och såg på och teg.
De kommer fler imorgon. Jag har lovat mig själv att säga till om samma sak händer då.

Förutom den lilla "incidenten" och min nackspärr, så har dagen varit toppen.
Till lunch kom L´s syster med familj förbi. Hennes son stannade kvar med mig och spelade tv-spel medan föräldrarna var på stan. Vi hade riktigt roligt och kom en bra bit in i spelet innan de kom och hämtade honom.

Till kvällen var jag mammamammaledig. L skulle hem till sin kompis "farbror rune" och se på film, E fick följa med. "Farbror runes" sambo, likaså en av mina närmsta väninnor Emma kom förbi mig. Vi bestämde oss för att äta pizza på en uteservering i närheten.
När det började bli lite för kallt för att vara ute gick vi hem till mig. L och E hade precis kommit innanför dörren.
Vi fortsatte vårat tjejsnack med en kopp kaffe.

I skrivande stund ser jag samtidigt på Murder in Midsomer med L.
E sover sött.

Inga kommentarer: