onsdag 16 juli 2008

Ellas halvårskalas

Igår blev E ett halvår! Jag säger det varje månad, den här månaden är det med darr på rösten som jag säger, "Det går så fort!!!".

Jag älskar kalas. Och jag älskar att träffa kompisar, något som tyvärr görs på tok för sällan.
Så vi bestämde oss för att bjuda över lite vänner och bjuda på fika. Att E blev ett halvår tyckte vi var en bra anledning för att få äta tårta och ta hit kompisar. =)

Ibland undrar jag om man inte kan ärva gener på något vis från sina föräldrar, trots att man är adopterad. En av många saker som jag i såna fall har ärvt, är "svårt-att-sluta-baka"genen från min mamma.

I förrgår hade jag en sambo- och barnfri kväll. Min plan var att baka lite bullar och någon kaka. Men det slog lite slint. Det var ju så roligt och jag hade inget annat vettigt att göra ändå, så det hela slutade i sju kakor, två tårtor, bullar och två pajer.

Kalaset blev mycket uppskattat och kakorna gick hem. E var alldeles till sig över alla människor som dök upp i hennes hem. Hon log mot alla och var glad precis hela kvällen. Inte konstigt att hon sov som en stock sen.


KALAS

Jordgubb/Lime tårta! Receptet går att finna på signes vind i inlägget semestervykort



Det största kakbord som jag gjort, någonsin


Söta Lowe (4 veckor)


"Vad är det här för någonting?" Ella tyckte att det var mycket spännande med en bebis. Hon kunde inte slita blicken fårn lilla Lowe, och ville hela tiden vara nära.


Lite tåflört minsann ;-)


Tant Emmas halsband smakar gott!



Ella och Anna pratar med farbror Davva



I knät på tant frida




...och hos tant Joanna.

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Yes vilket kalas!!! Hur ska det bli när hon fyller 1 år - 10 tårtor och 15 sorters kakor? Klart man ska fira när tillfälle ges. Klart också att du ärvt bakgenen fr din mor och mycket annat också förstår jag när jag läser din underbara blogg! Kram Lotta på Signes vind