lördag 23 augusti 2008

Höst! Vart tog Sommaren vägen?!

23/8, Tjugotredje augusti.

Det har varit några mycket kalla nätter. Luften känns friskare och mörkret kommer mycket tidigare. Semesterhysterin har lugnat ner sig. Busstidstabellen har återgått till sitt vanliga schema. Klassrummen är fulla av elever och lärare.
Detta kan vara exempel på att hösten är på gång. Det jag nyligen såg när jag var ute på balkongen för att hämta in tvätt och tittade ut över gården är mer än ett exempel på ett säsongskifte, det är ett bevis, ett faktum, att hösten inte bara närmar sig. Den är redan här.


Jag är ingen sensäsongmänniska. Visst, jag njuter av de vackra färgerna som kommer med hösten. Och jag kan tycka att det är lite småromantiskt att mysa in sig i en kofta och promenera hand i hand och sparka upp löven på vägen. Men det är nog också det enda.
Fast iofs har det ju inte varit någon välidg supersommar heller att glädjas av, men man ska inte klaga. Men jag längtar redan efter vår och sommar.






Inga kommentarer: