måndag 25 augusti 2008

två små gryn

Igår när jag matade Ella så kände jag något hårt mot skeden. Snabbt var jag där och kände, och visst var det så. Två små tandsingar har äntligen ploppat fram där nere. Det har inte märkts något på hennes humör att det var tanddags. Inte förrän idag iallafall.

Idag har E varit hängig och gnällig. Inte konstigt egentligen, jag undrar hur ont det gör?
Jag har läst att feber och hängigt humör hör till vanligheterna när bebisar får tänder. Lika vanligt är det tydligen att när tänder kommer fram, så kommer mycket ut (där bak alltså). Fyra väl fyllda blöjor har jag bytt idag, E brukar prestera med max en tömning om dan annars.

Även jag har känt mig hängig. Ont i halsen och lite täppt.

Jag och E var på terminens första Joybells övning idag, men vi gick tidigare då E blev för trött. När jag kom hem tog jag tempern, 38.5.
Har jag redan åkt på den traditionella höstförkylningen?

Hoppas att jag och min dotter mår bättre imorgon.




Ellas första tandborste



Skönt att klia lite

1 kommentar:

Malinmittilivet sa...

Så många sköna inlägg! Skulle vara mysigt att ses på riktigt också! Kram!