onsdag 27 augusti 2008

Tre filmer

Fortfarande förkyld. Feber och snorig. Hostig och rinniga ögon.


Jag trodde att det skulle vara skönt att slippa träna på ett tag, men inte! Det bokstavligt talat kryper i kroppen på mig, och inte som ett febersyndrom, utan jag längtar verkligen efter att få träna igen, jag tycker att det är så roligt. Det var ju extra typiskt att jag skulle bli sjuk den här veckan då de hade gratis prova på pass.


Men men... istället har det blivit en hel del filmtittande. Såfort E har somnat så har jag lagt mig i soffan. Disken har fått vänta.





Följande filmer har jag sett:







Hairspray



"Baltimore 1962. Knubbiga Tracey Turnblad får chansen att medverka i en dansshow som sänds på lokal-tv, och passar samtidigt på att lära staden en läxa om integration och främlingsfientlighet."


-Bra och rolig musikal. Lite för amerikanskt klichéig för min smak dock. (Har man just sett mamma mia! så skulle nog vilken musikal som helst kännas lite so,so.) Men ändå sevärd, underbart att se och höra John Travolta spela kvinna.





P.S. I love you


"Holly och Gerry är ett ungt par som varit gifta i 9 år och fortfarande älskar varandra innerligt. När så Gerry dör av en sjukdom står Holly ensam kvar utan att veta hur hon någonsin ska kunna gå vidare. Så börjar brev dyka upp till henne, brev som Gerry skrev innan han dog och som är menade ska hjälpa henne att börja leva igen."


-En fantastisk film! Jag borde ha gett den en femma i betyg egentligen... Den påminner om The Lake House med Sandra Bullock och Keanu Reeves, (en av mina favorit filmer btw) den är lika romantiskt mystisk.
Ja, P.S. I love you, rekomenderas varmt.




The Jane Austen Book Club


En bokklubb startas för att diskutera Jane Austens verk. De sex medlemmarna märker snart att deras förhållanden, både gamla och nya, mer och mer framstår som 2000-talets version av Austens romaner.


-Fick en välförtjänt fyra av mig. Härlig och rolig film. En toppen "regnig höst,krypa ner i soffan under en filt, och inte se på något komplicerat film". Ett typiskt drama. I love it!

Jag tycker själv väldigt mycket om Jane Austen och blev sugen på att läsa om hennes verk.
Ännu mer sugen blev jag på att vara med i en bokklubb. Lite tantigt kanske, men vadå? Förstå vad mysigt att träffas varje månad och prata och diskutera böcker!
Om det är någon som vill starta en bokklubb med mig så skriv en kommentar genast. Jag vill/kan läsa vad som helst. Lite variaton på litteraturgenre är ju bara spännande.




Ja, så mycket mer än så har inte hänt under de senaste dagarna.
Jo! Tvåpetarn (aka Ella) har börjat ställa sig i krypställning. Hon är så söt! Hon lyckas ibland, men blir för framtung så att hon slår i näsan eller pannan i golvet. Detta händer minst 10 gånger om dan nu. Idag försökte hon även att klättra upp på soffan... Det var tur att blöjan var full, för det blev en rejäl duns på rumpan.
Ja, nu är de lugna stunderna över... det gäller att vara med.

En hel del smsande och facebookande har det blivit idag. Jag och min älskade barndomskompis/syster/kusin/bästis (kär vän har många namn) har Äntligen bestämt när vi ska träffas. Hon bor i gbg så det blir på tok för sällan. Hon har varken träffat Linus eller Ella. Och jag har inte träffat henne heller sen hennes student för tre (?) år sen! Men nu! Nu ska vi träffas. Det ska bli såå roligt att åka till göteborg, en av mina favoritstäder. Förhoppningsvis följer Linus och mamma med. Min Mamma är är nämligen väninna med M´s mamma, (som också har en helt fantastisk blogg som jag dagligen klickar mig in på. )


Det gäller att ha tungan rätt i mun när man övar sig att krypa


Trött blir man också. Skönt att ha en gosa lite med pläden som man fått av mormor.
-
OBS! notera att jag lagt till och gjort om i min "bloggar som jag gärna läser" till höger.

Bilder och citat kommer från filmtipset.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

På måndag flyttar jag. Så tänkte bjuda in Mamma, Pappa och Ella snart. Även Farbror Martin och Tant Malin tänkte jag bjuda.
Fast Ella är mest bjuden ;D
Lite mat och film kanske?

Anonym sa...

Hey, kalla oss farbror och tant... Gubbe...

Anonym sa...

Du och Linus är absolut inte white trash, trots att du hädat och ätit på burger king :P
Ni har mkt som talar mot att ni skulle vara det :)
Jag är isf mer white trash ;D

Anonym sa...

Haha, japp, fond blir det snart alltså :D

Det som talar mot:

Alkoholintag
Nikotinintag
Drogintag
Skräpmatsintag
Utbildning
IQ
Ålder
Boende
Stadsdel/Bostadsområde

Är ett jävla meck att "fitta" in i white trash kategorin