söndag 14 december 2008

Jag 23! Kalas x 2

I tisdags fyllde jag år. Jag hade ett heldagskalas.
Ända från lunch var det en härlig ström av underbara vänner. Jag tror jag skrev det förut, men ännu idag när jag sitter och tänker tillbaks kan jag känna hur rörd jag blev av alla vänner som tog sig tid för att komma och fira mig.

Tyvärr kan jag inte lägga upp foton från det kalaset just nu då de ligger på en annan dator.
Men hoppas att jag kan göra det en annan dag.
Till lunch hade jag gjort min kycklingwok, och under eftermiddagen gjorde jag en saffranskrans.
Till kvällen fick man smörgåstårta.

Idag hade jag kalas för familjerna. Jag hade garderat mig inför en kväll med dryga 20. Pga flytt och sjukdom och trötta barn så blev vi bara hälften. Men det gjorde ingenting. Det blev troligen tystare och lugnare kalas. Och så fick ju alla plats i samma rum också. Det var mysigt.
Nu har jag dock saffranskrans och tårta för ett halvt kvarter och vi har den minsta frysen i historien, så om du har vägarna förbi här i veckan så är du varmt välkommen upp på kaffe/té och tårta/krans. Jag menar det! Närsomhelst förutom onsdag för då jobbar jag. -

jag och min gosiga E, som nyss ätit banan

Tékopp, tésil och chaité fick jag av svåger joel och hans sambo Veronica. (Kortet och den fina "installationen" är taget av Lena W)

Jag erkänner! Glad som ett barn när jag får öppna paket.


mamma och Lena W. (Obs. Notera våra nya underbara tapeter!)







Trött liten E hos farfar

Inga kommentarer: