torsdag 18 december 2008

Serious! Långkalsonger, nån?

Det har varit soligt några timmar här hemma idag.
Jag och E som inte haft någonting på schemat tog på oss varma kläder och gick ut på en vinterpromenad.
Vi tog min favoritrunda och tittade på de nya husen, vi stod länge och tittade på ett av mina drömhus. Ett nytt funkishus.


Som vanligt; för jag vet inte hur många gånger i ordningen, så glömde jag långkallingarna (tror inte ens att jag har några...). Vi var ändå ute i en och enhalvtimme, och förutom stoppet vid drömhuset så gick vi i rask takt. Men trots den sköna solen så var blåsten iskall. Min jacka är fodrad och vindtät, och jag hade sköna varma vinterkängor, mössa, vantar, halsduk. Men mina ben kändes frusna som stinas kycklinglår, direkt tagna från frysdisken på ica.
Det var faktiskt det som gjorde att vi vandrade hemåt.


För ovanlighetens skull kom jag ihåg att ta med mig kameran.




Längs med vägen såg vi en rolig skylt, det står "Ett par glasögon är förlorade. Hittat dom? Tacksam om upphittaren ringer 0703151870." Och så är det ritat ett par glasögon också. Jag tyckte att det var duktigt av personen att lyckas både att rita och skriva utan glasögonen. Men fraförallt så undrar jag ju hur man lyckas tappa ett par glasögon?!

Trött tjej i varm vagn


Drömhus bakifrån. Det är sjukt stort!



Drömhus framifrån. Om de får ordning på tomten kommer det att bli ännu mer mitt drömhus.


Förresten så har vi lyckats få bilen såld. Inom loppet av tre timmar efter att jag har lagt ut annonsen på blocket så ringer det fyra stycken intresserade.
Det roliga är att jag verkligen skrivit ner allt skit och fel med bilen istället för att fjäska som alla andra gör. Det finns förövrigt inte så mycket att fjäska om med bilen...
Jag sålde bilen till den andre personen som ringde (den förste prutade för mkt), han är en mekaniker som vill åt motorn, han bor i karlstad och är på väg hit nu, han lät förövrigt läskigt likt min tandläkare...
Kul det här med blocket! Kan jag sälja något mer tro?


Inga kommentarer: