tisdag 16 december 2008

Min nya hobby


Att samla på saker verkar så roligt tycker jag. Mamma samlar på Rejmyreporslin. Jag har inte haft något att samla på sen jag var liten, förrän nu.
Under den senaste tiden har jag hittat tjusningen i té.

På julmarknaden i Arboga i helgen så var jag inne i en helt otrolig antikaffär. Den ligger i ett eget hus och har två våningar med hur många rum som helst.
Jag hittade en massa saker som jag ville ha. Men jag köpte bara en sak.
En sån där klassisk gammal téburk.
Nu har jag blivit alldeles beroende av tanken att börja samla på såna burkar.
Jag har sett att de finns i tébutiker, men det är inte samma sak att köpa burkarna där som på marknader eller antikaffärer.

I den här burken har jag ett rött julté som jag fick av min väninna Amelié i födelsedagspresent. Ett väldigt gott té.



Så börjar alltså min nya hobby. Att samla på téburkar :-D

Inga kommentarer: