tisdag 10 mars 2009

Det är de små tingen som gör det!

Det är de små tingen som gör det.
Hade suttit i en halvtimme och stört mig på att jag hade så otroligt torra händer. En jämförelse med Gobiöknen räcker inte till.
Dessutom kunde jag imorse inte hitta min älskade handkärm som annars är ett måste i handväskan. Jag kände direkt en aning till stress innfinna sig, hur ska den här dagen bli utan handkräm?
Tillsist får jag nog. Händerna svider nästan och de ser förfärliga ut. Och inte kan jag koncentrera mig på mina studier. Jag går runt och tittar efter en städerska, de brukar av förklarliga skäl också vara goda handkrämsanvändare. Men ingen städerska till synes.
Nu känner jag mig desperat.
Jag traskar vidare till bibliotekscafeterian. Jag köper kaffe och frågar vänligt om de möjligtvis har lite handkräm. Jag förklarar min situtation, och vilket bemötande!
Damen i kassan håller med mig och påpekar att i det här kalla råa vädret behöver man ju ha handskar inomhus för att huden inte ska falla av.
Jag får en klick handkräm, tackar för kaffet och vänder tillbaks till min studieplats.
Nu mår jag så bra, och mina händer lider inte längre.

Min kära pluggkompis Dan (aka Mr.Summers) gladde upp mig ännu mer med ett härligt you-tube klipp.
Enjoy! That´s a ten.


Inga kommentarer: