måndag 2 mars 2009

Vetenskapsmän! penicillin med tuttifruttismak is prio one! ...Serious!

Okej! Jag känner mig upprörd, förvirrad, nästintill lite arg.

De lyckas att klyva atomer, landa på månen, sätta öron på möss, skapa diverse undermediciner, world wide web, you name it!
Så ska det vara så svårt att skapa ett penicillin som inte smakar död och förruttnelse?!
Lite tuttifruttismak är allt jag ber om.

E avskyr sin Kåvepenin, det är en kamp, tre gånger om dagen, varje dag, fram till onsdag.
Och jag förstår henne, att hon inte kräks är ett tecken på vilken stark dotter jag har. Själv skulle jag lacka toaletten varenda gång.
...Serious, lite tuttifruttismak?
E´s ena hostmedicin smakar typ tuttifrutti och den tar hon tacksamt emot och blir snarare ledsen när hostmedicindosen tar slut.

Vi gör allt för att kampen om penicillinet inte ska bli så svår. i såna här lägen är jag och L totalt överrens. Muta är ok.
T.om lite choklad... och det tycks funka, lite iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

att du börjat blanda in engelska ord i din inlägg tyder på att du börjar bli en riktigt bloggerska syster. keep up the god work! puss

Marina sa...

Det kan inte finnas några vetenskapsmän som har barn. Stackars Ella.