torsdag 26 mars 2009

torsdag 27 mars

Oj oj vilken dag!

  • Skjutsar iväg L till jobbet
  • Lämnar E på dagis
  • Åker till jobbet och skriver ut papers som ska opoeras under eftermiddagen, skriver även ut sommarjobbsansökan
  • Åker upp på stan, delar ut sommarjobbsansökningar. Bättre sent än aldrig. Om jag inte skulle få något sommarjobb i år så skulle det inte göra så väldans mycket. Jag har mammadagar kvar och så har jag ju min 40% tjänst, men vi har sommarstängt hela sommaren så det vore skönt att göra något mer än att bara vara hemma. Och ett extra klirr i kassan har väll aldrig skadat. Med den inställningen väljer jag bara butiker som jag skulle kunna tänka mig att jobba på (dvs inget mer hemjtänst för min del). PhoneHouse, H&M, P&C skor mm är några av ställena som inte skulle vara otrevligt på att spendera lite vakna timmar på. Till lunch blev det en grillad korv hos stortorgets korvgubbe.
  • Ringer lite viktiga telefonsamtal.
  • Hämtar pluggkompisar
  • Åker till skolan och förbereder inför oponeringen. Har oponering och blir oponerad. Det gick bra, och vi känner oss nöjda med vårat paper.
  • Lämnar pluggkompisar
  • Hämtar E på dagis
  • Åker till Marieberg. Lämnar fler sommarjobbsansökningar. Inhandlar "lite" saker på panduro. Införskaffar ett par nya jeans (på tiden!), fyndar på H&M's rea till L, köper de där conversen med kilklack som jag spanat på så länge (sorry syster). Nu måste det bli vår!
  • Kommer hem, packar upp allt. Leker med E. Nattar E
  • Städar
  • ...och nu sitter jag här. Fötterna värker då jag gått i klackar hela långa dan. L är och repar men kommer nog hem inom en timme, då ska han få manekänga lite för mig. Hoppas att han blir nöjd med kläderna.

Tack och bock!

4 kommentarer:

Anonym sa...

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Hanna sa...

Ha ha! :-D

Anonym sa...

Madre håller med em!!!!!!!!!!!!!!!

Hanna sa...

Snett på er båda! :-P