torsdag 2 juli 2009

En härlig dag med en testosteronboost som avslutning

En härlig dag! Gick upp lite sent. Stressade iväg sambo till jobbet. Segade med svettig dotter. Frukost och morgonbarntv.
Vid lunch kom en av mina närmsta väninnor med samma fina namn som undertecknad.
Efter en härlig lunch som hon köpt med sig åkte vi iväg och badade.
Fyra timmar var vi där. På hemvägen passade vi på att titta på deras tomt de köpt. Jättemysigt idylliskt område, på landet, fast ändå inte. Blev inte alls avundsjuk, inte alls faktiskt...
Väl hemma var E riktigt trött, vi åt kvällsmat och borstade tänderna. Den lika trötta modern gjorde en välling med förhoppning att dottern skulle somna på stört.
Nej, det ville inte dottern. Upp och leka igen.
Testar lite senare att söva den övertrötta bebben. Resultatet blev en ännu mer hysterisk bebbe.
Klär på oss, går ner med planen att lura bebben att somna i vagnen. Reslutat: Tokhysterisk unge.
Den nu svettiga trötta irriterade modern tar till det sista vapnet. Bilen.
In med skrikande bebbe i bilen. Hon tystnar såfort jag startar motorn.
Bilen behöver tvättas.
Åker till en sån där manuell tvättstation där man tvättar bilen själv, köper fyra poletter och kör igång. E har redan somnat för länge sen.
Passar på att dammsuga bilen när jag ändå är där. Upptäcker då att det är taskigt med luft i ena framdäcket. Åker till närmsta mack. Pumpar i luft. Konstaterar att bensinmätaren ser lite ledsen ut. Drar i några dyra litrar. Sätter mig i bilen och ser varningslampan för lite spolarvätska. Ur bilen, handla spolarvätska, upp med motorhuven, i med vätskan, klar.
Påväg hem ringer L och frågar vart vi håller hus, han har precis kommit tillbaks från repan.
En stolt pappa och fästman möter upp oss utanför porten för att bära in den sovande skönheten.
Jag känner mig nöjd och testosteronhalten har fått sig en boost som heter duga.
Parkerar bilen och känner mig verkligen som pappas flicka.

Inga kommentarer: