onsdag 1 juli 2009

hur tänkte du'va?!

En varm härlig sommardag. Inget särskilt. Ganska soft.
Sitter och bloggar spanien. Konstaterar att det inte finns ngt att blogga om idag egentligen. V(i har haft ett mysigt möte med värdparen, mer om detta på bröllopsbloggen).
Helt plötsligt hörs ett rejält pang. Han tänka att det var storm pågång och att balkongdörren smällt igen med en sån kraft att vi hade tur att inte glaset gick sönder.
Då ropar Linus.
Åh nej! den gick sönder, tänker jag när jag skyndar mig iväg från sängen till vardagrummet där L sitter och tittar på TV.
"Vad ser det där ut som?" Frågar han uppseplt och pekar på vårat vardagsrumsfönster.
Efter ett tag ser jag det tydligt.

...ser ni vad det är?


...en sketen skitig virrig pippi flög rakt in i våran ruta. Hela rutan dallrade till och L höll på att skita ner sig. Kvar lämnade pippin ett mycket tydligt och roligt märke. A´la Jönssonligan style utbrister L "VILKEN J*DRA SMÄLL". Själv tänker jag osökt på en scen från Shrek, när pippin flyger rätt in i slottväggen.
Det gick nog, trots den hårda smällen, bra för pippin, han flög tydligen direkt vidare.

...så blev det alltså ngt att blogga om idag :-D

Inga kommentarer: