tisdag 7 juli 2009

En helt vanlig tisdag

Märkligt. När man tänker på vad man gjort under dagen, tänker man att det inte hänt något särskilt allt. Men sen, när man verkligen tänker tillbaks, så har det ju faktiskt hänt en hel del!
Det är i det lilla som storheten finns.
Extra tydligt blir det om man haft kameran framme under dagen.

Idag gick vi upp ovanligt tidigt, klockan var inte sju än. L skulle iväg med sin morfar till sjukhuset. Vi går upp, äter frukost, leker lite. Traskar omkring väldans länge i pyjamas och bara myser.
E hjälper mig ( på sitt sätt) att vika kläder.
Jag bär in en trött E till våran säng vid elva efter fruktstunden, lägger mig bredvid henne och vi båda somnar på två röda.
Går upp, förbereder lunch. L kommer hem. Äter lunch.
Lämnar L hemma som ska jobba, cyklar iväg till Wadköping för att se en barnföreställning med en massa Astrid Lindgren sånger.
Efter ca en halvtimme öppnades himlen fullständigt.
Vi bryter upp och cyklar hem.
Byter om, åker och tränar.
Kommer hem till en glad fästman och dotter som lagat mat till den hungriga modern.
Äter mat framför Michael Jacksons minnes ceremoni, och här sitter jag fortfarande.

Här bjuds på lite underbara Ellabilder från en precis helt vanlig tisdag (ovanlig om man tänker att vi har semester)


Det är viktigt att ha hjälm och foppisar på fel fot när man rensar mammas plånbok

Ella lånar dockan Amandas napp

Amanda är hungrig


Ella med.








Ella tar prinsessrollen på allvar.


Ella med sina badskor (?) undersöker sin nya handväska som hon fått av grannen Hanna




Mammas sessa!



Här i sitt något stökiga rum sitter E i pappas gamla soffa som pappas morfar gjort åt honom. L blev alledeles sentimental och nästan rörd när jag visade honom den här bilden :-)
Fick mig ett gott skratt när jag efter en minuts tystnad gick och kollade var min dotter höll hus, det här är första gången hon öppnat soffan och satt sig där i. Upptäckte igår att hon kommit på att man kan öppna soffan efter att hon klämt fingrarna, men det verkar inte ha skrämt henne särskilt :-D


.



Inga kommentarer: