måndag 13 juli 2009

suspekt brev, bröllopssmink, kylskåp, bus och kajal...

Härlig dag, idag med! Alltså peppar peppar, men vilken tur jag har. Nästan varje kväll konstaterar jag att det varit en bra dag. Kanske är det så att jag nöjer mig med det lilla, det behöver inte ha hänt värsta grejen eller att jag upplevt ngt stort för att dagen ska vara kanon.
Idag har varit en sån dag, det har egentligen inte hänt något särskilt alls. Det har ju iofs varit fint väder för första gången på länge, sånt piggar ju upp.

Vi gick upp, åkte till jobbet en sväng, testade bröllopssminket (Emma ska sminka mig) och blev kanonnöjd på direkten, fick en ny frys och kylskåp.
Under helgen har vi bytt ca tio säkringar, kylskåpet som är sen stenåldern har låtit synnerligen märkligt. Idag, efter att jag bytt dagens andra säkring fick jag nog. Jag ringde, klagade lite a'la mafiosopappawelinstyle, vips, två timmar senare stod det två gubbar i mitt kök och monterade in en ny kyl och frys :-D HA! Tjejer kan!
Och inte en propp har jag behövt byta sen dess.

Efter kylskåpsbytet fick vi besök nere på gården av Cat och Lowe (som har börjat gå!). Vi lekte i sandlådan gungade, åkte rutschekana och pratade skit.
Sen kom L hem från jobbet och det var dags för lite kvällsmat (ris och sallad för min del, käkade majs till lunch). E badade, läste saga och sen var det läggdags... Troligt!
Klockan nio gav vi upp, hela familjen tog en promenad och iust nom en pizza (femton minuter, en kvart) sov sessan som en stock.
Just det! Fick ett mycket suspekt brev idag med posten. Mer om detta på
bröllopsbloggen.



Fastighetsskötare Roland och hans kollega packar in det gamla kylskåpet


Jag passade på att smita upp för att plocka in kyl-och frysvaror

Lowe är ute och går med sin nya sittvagn


Då E håller på att få fler tänder är det ett massivt pådrag av dreggel, därav haklappen


Mor och son

E älskar att gunga

Snyggisar

CoolingLowe bemästrar sandlådekanten utan problem


Lagom innan läggdags hittade E mammas kajal... konstverket hamnade på konstnärens mage...

Inga kommentarer: