söndag 12 juli 2009

Söndag. Kalas och bröllopsmiddagsprovsmakning

Vilken härligt social dag. Jag mår verkligen bra av att ha många människor runt omkring mig, även som idag då jag varit lite småseg.

Dagen började med familjemys i sängen.

Sedan åkte vi iväg och firade min svägerska (L's syster) . Hon hade lagat sin klassiska tacopaj, själv åt jag mitt ris och min majs. I förrgår gick jag iväg till farbror doktorn. Jag har under den sensaste månaden känt av gallan igen. Första gången som jag kände av den var när jag var höggravid, då låg jag inne ett tag. Då trodde de att det kunde bero på min drastiska viktminskning (13 kg de första tre månaderna, kunde bara äta yoghurt, frukt och juice, resten kom upp direkt) nu så vet jag inte vad anledningen kan vara. Min kära mor hävdar att det beror på min onyttiga kost som började när jag flyttade hemifrån (jag har blivit mkt bättre nu med maten då jag upptäckte att jag gick upp en massa av all skräpmat), huruvida min mor har rätt om det låter jag vara osagt. Den här gången kände jag av gallan när jag åt de klassisks gallstensno-no-en som äpplen, ägg, gurka och majonäs. Under den senaste veckan har jag reagerat på all mat. Och jag har haft olidligt ont. natten till fredagen låg jag sömnlös för att jag hade så ont, då bestämde jag mig för att ringa doktorn morgonen därpå. Sagt och gjort. Jag fick en tid redan samma dag. Doktorn klämde och kände och jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig att jag var full med ett flertal nya stenar. Han beordrade en strikt kost; ris, majs och sallad i en vecka, ingenting annat! Sen ska jag testa mig fram, en sak i taget för att se vad jag reagerar på. Det blir även operation i oktober.
Dagen avslutades hemma hos MamPaps tillsammans med L's föräldrar. Vi provsmakade bröllopsmaten. Allt utom snittar, förrätt och bröllopstårta. Trots doktorns uppmaningar åt jag av allt. Jag skulle ljuga nu om jag sa att jag Inte har ont i skrivande stund. Men det får det vara värt, har tagit min medicin så gallstensanfallet ger sig nog snart. Mer om bröllopsbestyren på bröllopsbloggen .



E tittar på Baolibompa medan nyvaken mor löser korsord.

Pappa lånar E´s haklapp. Just in case. Det var ju en dyr skjorta :-)

trångt och mysigt

här med.

E lånar kusses bil, igen.

Jag och världens bästa brorssysterson Emil löser korsord ihop. Han var grym den rackarungen :-)

Världens starkaste pappa och morbror

Bussvåger

I kusses vagn sover E sött. Skönt att det var uppehåll (tom lite sol) så sessan kunde sova ute.

E äter som vanligt med heeeela ansiktet
Jag lånar E's fina hårband

Bröllopsmaten smakar över förväntan. Det här blir klock!


E gosar med mormor som ligger på en spikmatta som hon fått lånat utav min häslokostguru/svärmor.

Inga kommentarer: