onsdag 7 maj 2008

Den där receptkatalogen

L är väldigt duktig på att laga mat, men idag så blev det lite stop i maskineriet när han letade efter kokboken.

"Hanna har du sett den där... den där... eh...den där receptkatalogen?"

Hi hi så söt så söt.


Idag har jag känt mig väldigt rastlös, jag har haft en massa som jag borde gjort men inte känt för. Istället, efter mycket om och men med mig själv, så vandrade jag och E ner på stan. E hade fått ett presentkort på Cacau. Där shoppade jag en fin katvig mössa och trosor samt Kik Kid strumbyxor.

Roliga kläder från Cacau


På vägen hem träffar jag en god vän, vi tar en glass i slottsparken och njuter av det fina vädret. Linus syster och en väninna till henne, var också på stan, de följde med mig hem och tog en kopp kaffe.

Ibland slår det mig att mitt ordförråd har förändrats en del under de senaste tre och en halv månaderna.
För ett år sen pratade jag Aldrig om Dinglisar, eller ställde den numera dagliga frågan "nattar du E så tar jag disken?". Mina frågeställningar har också ändrats en hel del, Pampers, Libero eller kanske Huggies? -vad är bäst? eller oron för att en eventuell ögonflussepedemi har börjat härja i familjen, eller om nallarna är barnsäkra.
Varje dag fnissar jag lite åt mig själv när jag kommer på vad jag som nybliven småbarnsförälder går och tänker på och säger. Och jag älskar det. Livet som småbarnsförälder. Jag Älskar Det!

:-.D

Inga kommentarer: