torsdag 8 maj 2008

Jord under naglarna och rivna armar

Ja, nu har jag iochförsig inte jord under naglarna längre eftersom jag har tagit mig ett välbehövligt bad. Men armarna är sönderrivna.
Idag har jag hjälpt till i mamma och pappas trädgård. Jag har gjort rent uteplatsen och tagit fram mammas blomsterbord, gjort rent krukor och lerkärl, tagit bort löv och ogräs i rabatter. Det var så jag rev mig, rosenbuskar är sjukt vassa, varför måste dom ha taggar? Vilken nytta gör de, egentligen?! Och på tal om nytta. Gråsuggor, varför finns dom? Idag tyckte jag att de var väldigt onödiga och framförallt äckliga. Särskilt i den stora mängd som jag stötte på under mammas krukor.

Jag är verkligen ingen lägenhetsunge, när jag står böjd i rabatten med gräs mellan tårna och när svetten verkligen rinner längs med tinningarna. Då mår jag bäst!
Det var tungt och det var varmt, men det var fruktansvärt roligt att göra lite "utomhusnytta".

Framåt eftermiddagen åkte jag och min syster och storhandlade på maxi. Min syster scannade för första gången, det kunde blivit mycket intressant om jag inte hade haft ett litet vakande öga över det hela.

Ella har njutit under dagen. Hon är inte heller någon lägenhetsunge. Hon har pratat med blommor och bin (nä... så kan man inte skriva, för jag menar ju inte... äh), hon har nyfiket studerat naturen när hon och hennes mormor tog en liten promenad i trädgården.
Sötast var hon nog när hon satt i sin stol och pratade med sin morfar medan han byggde ihop de nya utemöblerna.

Allt som allt, en helt fantastisk dag! Det är med en härlig känsla av ren fysisk utmattning som jag kryper till kojs. Imorgon blir det tårtbakning och kycklingspettande för hela slanten.

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Vilken mysig du haft hos E:S mormor, morfar o moster ;-))
Att du är en person som trivs nära naturen börjar jag mer o mer förstå efter att ha följt din blogg. Kanske det blir ett hus på landet för dig o din familj.
Är det kalas den här helgen? eller nästa?. Du bakar o lagar mat så jag förstår att något är på gång.
Må så gott i den underbara sommaren.
Kram Lotta på Signes vind