torsdag 15 maj 2008

Ella fyra månader och den första gröten

Tiden går för fort. Idag är det E´s fyra månaders dag. Jag tycker att det var igår som jag skrev om hennes tre månaders dag.

Jag och min stora dotter har varit på stan idag, en fyramånaderspresent införskaffades till lilla prinsessan, hon har fått en söt tallrik som hon kan äta gröt i (För när man är fyra månader får man äta gröt)
Sedan var vi på personalmöte på jobbet.

När vi kom hem blev vi glatt överraskade av L som hade kommit hem tidigare från jobbet för att hinna vara med när E fick äta gröt för första gången innan han skulle iväg och repa.
Bilder på E´s första grötsmakning finns naturligtvis nedan.
De första skedarna togs inte emot med någon större glädje. Det mesta kom ut, och hon lipade sött när vi skulle ge henne mer. Men efter några skedar till verkade det som att hon tyckte att det var lite okej iallafall.



Ella fyra månader





















Ella 15 minuter





















Ella 1 månad





















Ella 2 månader


















Ella 3 månader


















Ella 4 månader
Ellas första gröt


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Hanna!
Va roligt att se vad du gör i ditt liv! Ella är underbar!
Är hemma på söndagsmiddag hos mamma och pappa! solen skiner i göteborg, men det är lite kallare i luften. Vill så gärna träffas snart, jag tänker på er varje dag!
Puss och Kram Mimmi med familj!