måndag 5 maj 2008

Några rader från balkongen


Mörkret börjar falla men det har inte blivit särskilt kallt än. Sitter ute på balkongen, E sover och L sitter framför datorn och spelar, varför inte blogga lite utomhus tänkte jag. Och här sitter jag. På balkongen. Det är måndag kväll, den femte maj 2008.
Idag har det bakas dubbelsats med bullar. De ligger nu i mammas frys och väntar på att bli uppätna på söndag. Funderar på om jag ska göra en sats till imorgon?
Under eftermiddagen har jag och pappa skurat utemöbler och altangolv, jag skrubbade med såpa och borste och far kom efter med högtryckstvätten.
Sedan hjälpte jag min syster att plugga körkortsteori, jag blev skrämd över hur mycket som jag har glömt. Måste man verkligen kunna allt det där? Utgör man en trafikfara om man inte kan allt som står i boken, eller är det helt enkelt så att man bara kan det till teoriprovet och sedan glömmer bort en del? Lite planering till barnvälsignelsen hanns också med.

En mysig måndag. Det luktar fortfarande bullar i hela lägenheten. Fast här ute luktar det vår.
Dagens bilder

jordens sötaste sömntuta


igelkott på helt fel plats


Lika?


jordens gladaste bebbe


Inga kommentarer: