måndag 12 maj 2008

Nu har jag ett välsignat barn

Igår var det Ellas barnvälsignelse.
Det var så fint och roligt.
Min extrasyster Lena välsignade E. Det blev nära och personligt för oss alla och det kunde inte blivit bättre, allt hon sa kändes ju ärligt och äkta eftersom hon känner både mig, L och E väldigt väl. Det är ju inte för inte som jag ser henne som min storasyster.
Det var ju Lena som fick ner mig på jorden när jag började planera barnvälsignelsen i bröllopsliknande proportioner =).

Ella hade på sig den vackraste vita klänningen som hennes mormor stickat.
Under Gudstjänsten var det konfirmationavslutning också så kyrkan var nästan full.
En av mina närmsta väninnor sjung Lisa Nilssons Handens fem fingrar. och hon gjorde det så bra! Både jag och min mamma grät.
Efteråt så hade det ordnats med ett långbord för oss och våra kompisar som var där.
Ella fick en massa fina presenter och alla ville krama och hålla i henne. Lilla E sa inte nej, utan vandrade från famn till famn, det var okej sålänge jag var inom synhåll, annars blev det lite läskigt.
Efter fikat så åkte familjerna Welin-Grabö-Wesström hem till mina föräldrar och åt lunch.
Mammas och mitt slit under de senaste dagarna var inte förgäves, all mat och tårta blev mycket uppskattat.
Det blev en mycket trevlig eftermiddag i min barndomsträdgård, barnen sprang omkring och lekte och de vuxna skrattade och pratade.
Det kändes även väldigt roligt att visa upp mitt älskade barndomshem för mina svärföräldrar/syskon. Allt inom det staketet och de väggarna har ju faktiskt format mig till den jag är idag.

Som jag nämnde ovan så fick E en massa fina presenter, kläder, böcker, leksaker.
Av L´s familj så fick E en sån där Babywalkie-talkie (vad heter det egentligen?), vi hade önskat oss det. Superbra grej! Nu kan jag springa ner till tvättstugan utan att behöva ha andan i halsen, för nu hör jag ju henne ändå. Toppen!
Av mina föräldrar så fick E, förutom lån av fastighet och all mat (ingredienser) betald (SUPERTACK!!!), ett jätte fint Efva Attling halsband i silver .

En underbar dag. Nu har jag ett välsignat barn. Hi hi vad bra.

Min syster, fotografen (som förövrigt fick reda på att hon kom in på fotoskolan i jönköping idag!!!!! Grattis syster!) tog en massa fina kort, men de ligger på hennes dator. Jag ska förbi någon dag i veckan och hämta dem. Då kommer jag att lägga ut en massa fina bilder från gårdagens evenemang.

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Grattis till det välsignade barnet - vilket hon ju förståss varit hela tiden.
Vad mysigt ni verkar ha haft det o gott o vackert o så. Jag gläds med söstra din som kommit in på skolan - det kommer passa henne perfekt!!
Kram Lotta på Signes vind