söndag 4 maj 2008

Kalashelg och klibbiga bebisögon

Det som skulle bli fyra kalas blev bara två.
I lördags var jag, E och min pappa och firade en kär 33-åring. På kvällen skulle vi på inflyttningskalas men L var risig under dagen kände sig inte bättre till kvällen och stackars E var trött och hängig så vi stannade hemma.

Idag har vi varit på dubbel kalas, L´s systerson och L´s mamma hade gemensamt kalas. Jag bidrog med att göra smörgåstårta. Jag tror att jag kan tala för alla 15 i familjen G när jag konstaterar att vi hade det otroligt trevligt och roligt.
Efter smörgåstårtan (som åts inomhus) förflyttades samtliga till trädgården, där solades det, hoppades studsmatta, gungades, spelades brännboll och skrattades.

Ikväll skulle vi åkt och firat en nära väninna till mig, men vi blev kvar lite länge på dubbelkalaset så det hans tyvärr inte med, istället så har L´s pappa varit här och hjälpt L med deklarationen. Efter att ha nattat E cyklade jag till apoteket och köpte en ögonsalva till E. Lilla snuttan är så rinnig och kläggig i ena ögat, jag tycker så synd om henne, hon kliar så att det nästan blir skum. På mornarna kan hon knappt öppna ögat för att det är så igenklistrat. Undrar vad det är hon har för något. Allergi? Ögonfluss? Ögonsnuva? ... Jag hoppas verkligen att det blir bättre med gelen, annars får jag ringa till Bvc tror jag.

Nu är långhelgen slut, L ska tillbaks till jobbet och jag och E har en massa att göra under veckan.
Det ska bakas bullar, tårta och smörgåstårta till barnvälsignelsen på söndag.
Jag och L ska hjälpa pappa att tvätta och olja deras altan och utemöbler så att de går att användas till söndagens gäster.

Inga kommentarer: