tisdag 13 maj 2008

Fála

Vilken dag!

Idag har varit en sån där oförglömlig dag. Alldeles fullsmäckad av roliga händelser.
Först var jag och E på lunch med jobbet, vi skulle träffa den nya styrelsen.
Efter det åkte jag och E på föräldragruppsträff. Vi mammor träffas en gång i månaden hemma hos varandra och äter mat och pratar bebisar. Det var mycket trevligt och mysigt.

Sen åkte vi tillbaks till jobbet där L hämtade E. Jag och mina kollegor har haft en härlig kväll, vi har ridit på islandshästar på Lockhyttans ridskola.
Jag har suttit på en häst en gång förut, så jag kände mig lite nervös inför ridningen. Men oj vad kul det var!
Absolut roligast var det att gallopera! Ledaren berättade för mig hur jag skulle göra och galloperade bredvid mig. Tydligen gick det bra för mig för helt plötsligt sa hon att jag skulle luta mig framåt och hålla hårt i manen samtidigt som jag skulle ställa mig upp i stigbyglarna och sätta in hälarna i sidan på hästen. Hon sa att jag skulle vara beredd på att det skulle gå fort, men att det skulle gå så fort förstod jag inte förän det var "för sent".

Med skräckblandad förtjusning kände jag hur vinden nästan piskade mig i ansiktet. Det var en sån härlig känsla!
När vi närmade oss stallet kände jag hur jag ville fortsätta. Jag var sist in till stallet =)
Sen fick vi rykta och ge mat.

Helt oförglömligt! När jag blir stor vill jag ha ett hus på landet och ha en egen häst. Det måste jag ha. Känner hur jag vill tillbaks redan imorgon och rida mer, det var sååååå kul! Kanske kan jag ta lite ridlektioner till hösten?...

Nu är jag lite öm i baken och jag känner mig skönt trött efter dagens roliga aktiviteter.


Undrar vad morgondagen har att bjuda på?





Mamma/bebis träff



ella

bebissammanträde


Ellas kompis Molly






Ridning med jobbet


min häst hette Fála


på liten rast med hungrig
Fála


inte särskilt snygg i
ridhjälm...




1 kommentar:

Anonym sa...

Visst har vi haft skorv och Evelin har lite kvar fortfarande. Jag köpt Borago på Apoteket och det gjorde susen. Det står att man ska ha på krämen i 8-10 dagar, men det räckte med tre.

Det är verkligen nära till bröllopet nu, det känns lite overkligt att det snart är dags.