onsdag 21 januari 2009

Onsdag 21/1 Inskolning 5 och plugg 3 + jobb

Inskolning 5:

Idag och resten av veckan är det L som kommer att vara med E på dagis.

Idag hade han varit borta en timme, det hade gått jättebra men han själv tyckte det var lite jobbigt. Sedan hade han och E varit med och ätit lunch.
Idag har vi varit ute i skogen med skolan. Vi hade med oss picknick och jag hade lånat pappas stora camping ryggsäck och sittunderlag, syrrans grymt sköna fodrade gummistövlar som var alldeles perfekta is tolek om man hade två strumpor och ett par sockor på sig. Mammas stora termos var full av varm choklad, gjord på kakao, inte oboy! (vuxenpoäng: 4,2!)

Jag kom direkt efter skolan och hämtade en glad men trött E.

Vi skyndade till jobbet och åt thai mat som min kära kollega J hade köpt med sig. E fick en jättefin födelsedagspresent som J hade gjort. En råtta som heter Putte. Putte blev genast en favorit som E gosade järnet med, putte ligger nu å sover tryggt i E's famn. Putte går att se på J's blogg.

Det var en grymt seg dag på jobbet, jag var så olidligt trött och J tyckte att jag var varm, jag tror att jag har lite feber faktiskt men vågar inte kolla. Mår säkert bättre imorgon.


Inga kommentarer: