fredag 30 januari 2009

veckan som gått...

Veckan som gått...

Förutom att jag vurpade med cykeln och slog ut en kvarts tand och blev smått mörbultad och att E har fattat grejen med dagis (dvs tårar och gnäll varje morgon) så har veckan synnerligen varit bra!

Jag hade lämnat E på dagis, cyklade upp på stan för att köpa en almenacka. På vägen hem spurtade jag för att hinna med det gröna ljuset vid övergångsstället, så jag hade en bra fart när jag efter en stund funderar på om jag ska fortsätta cykla rakt fram eller gena vid färgaffären till höger. Ca en meter försent väljer jag att sväga höger. Det förbenade Rullgruset (varför saltar man inte istället?!) tar mig och jag tappar kontrollen på en millisekund. Sen ligger jag där, innan jag hinner resa mig upp är fyra personer framme och undrar hur det är med mig.
Så sjukt pinsamt, jag nickar, bockar, försöker le och mumlar fram ett "tack det gick nog bra" (upptäcker då att munnen är full av blod).
Cyklar snabbt vidare, spottar blod värre än Dracula, upptäcker ganska fort att jag bitit mig i tungan rätt rejält. Axeln gör ont också och händerna är fulla av grus.
Minns att det första jag tänkte när jag vurpade var "Nej! Inte mina nyfixade naglar!"
Hur (ursäkta mig, Jag.) sjuk i huvudet får man vara när den första reaktionsmässigatanken är att mina naglar kanske kan gå sönder?!
... Vid middagen frågar L plötsligt, "men?! va har du gjort med tanden?!"
Jag går och kollar, en kvart av tanden bredvid hörntanden är borta!
Jag har haft så ont i tungan och axeln att jag inte förrän nu märker att tanden är väldigt vass och känns konstigt.
Tur att jag ska till tandläkaren snart ändå...



Vi har äntligen kommit tillbaks till fasta sköna rutiner.
L går upp klockan sex varje morgon, jag brukar vakna och ligga och dra mig då och går inte upp förrän min och E´s klocka ringer halv sju då L åker till jobbet.
Då får E en flaska välling som hon sveper i sig medan jag hoppar in i duschen. Sen rullar morgonen på med frukost (E är tokig i leverpastejsmackor!) och påklädning.
Medan jag lägger på det dagliga sminket och väljer smycken är E nere på golvet och leker lite innan det är dags att promenera till dagis.
Ingen stress!

Jag och min, förut nämnda, nya vän Johanna lämnar våra kids samtidigt och samåker sedan till skolan. Det verkar som att lärarprogrammet tagit till sig lite av all kritik den fått, för nu har vi lektion/föreläsning nästan varje vardag.
Sen hämtas kidsen, frukt, lek, mys och middag vid fem då L kommer hem.

Nu sitter jag och ska snart börja jobba. E är hos sin förkylda snälla mormor då L har tagit på sig lite extra jobb som måste bli klart.
Imorgon fyller syster år! Då blir det kalas.
Sen är det söndag, då ska vi försöka ta de lugnt, ladda batterierna... för en ny spännande vecka!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: