tisdag 20 januari 2009

Tisdag Inskolning 4. Skola 2

Fjärde inskolningsdan


Inskolning:

Idag lämnade jag E en halvtimme. Jag satt och var nervös i personalrummet och försökte få ordning på alla scheman och tider som vårat nya liv blivit präglade av.

In i bilen och åker och handlar lite. Idag ska E först vara med morfar innan mormor kommer hem från jobbet och kan ta över kottevaktandet medan jag är i skolan (grymt skönt med flexibla och underbara föräldrar!), pappa fick dock göra sitt första blöjbyte, E valde att leverera rejält innan den bajsvana mormodren kom hem :-D

Skola:
Plockar upp min nya vän och likaså skolkamrat Johanna. Åker till skolan på föreläsning.
En helt okej föreläsning, en introduktion om Ekologi.
Lämnar av Johanna och åker hem till mina föräldrar och E.
Där hittar jag mamma och E sovandes.
När min mor vaknar till sätter vi oss och tittar på Obamas installationstal.
Jag stod upp när han nervöst svor eden och hade gåshud över hela kroppen.
Vilket ögonblick!
Jag försökte få E som då hade vaknat, att inse det historiska ögonblick hon nu var vittne till. Vet inte om det riktigt gick fram... :-)

Inga kommentarer: