onsdag 9 april 2008

KlädDag.

Måndag: Bestämmer mig för att gå igenom mina kläder och sortera ut det jag inte kan eller vill ha. Jag river ut alla kläder så det bildas en enorm klädhög på golvet. Ella sitter bredvid i sin babysittern och stirrar med stora ögon när en massa kläder flyger förbi henne.
Så sätter jag mig bredvid henne och börjar sortera. Det visar sig att min snart tre månaders dotter redan har en god klädsmak. Jag lät E bestämma vad jag skulle göra med de kläder som jag var osäker på om jag ville behålla.
Timmarna rullar på, E sitter och ler och bubblar medan högen minskar. Det blir dags för lunch, förutom att E är gnällig för att hon ä hungrig så verkar hon trivas väldigt bra i sin babysitter mitt i röran, jag beslutar mig för att äta min spagetti m bacon på golvet bredvid henne. Vaför sitta vid ett bord för när man kan ha det lika bra på golvet? =)
Efter våran lunch fortsätter sorterandet, lilla E som var en mycket bra hjälp blev lite sömnig efter lunchen och somnade.
Efter några timmar till står det sex fullpackade kassar med kläder, graderoben är organiserad och allt hänger där det ska.
Funderar på om jag direkt ska gå och lämna in kläderna till röda korset. Bestämmer mig istället för att organisera en klädbytardag med lite väninnor. Klädbytardagar brukar vara både roliga och givande.
Till kvällen sorterade vi L´s garderob och E´s byrå.
En riktig kläddag.

Tisdag: Jag och E åker till Nora och hälsar på svägerska Malin m familj. En mycket trevlig dag.
Vi är hemma vid sex, då har L kommit hem och han och "farbror" kalle sitter och spelar lite gittarr och skriver lite nytt till bandet.
Kvällen rullar på, med tvätt, bad och mys med dotter och till sist House.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste lägga mig ner............