torsdag 10 april 2008

Pyjamas

Jag har nog inte satt på mig pyjamas klockan 19.00 sen jag var liten, eller om jag varit väldigt sjuk, men igår gjorde jag det.
Jag och L kör stenhårt med E´s kvällsrutiner, det fungerar bra och är väldigt mysigt. Så igår efter kvällsamning och bad satt jag på henne pyjamasen, skulle precis sätta på mig "vanliga" kläder men kände att det kanske vore mysigt att börja kvällen tidigt för mig också. Så på med pyjamas och sockor. Går till sängen och läser och sjunger för E, L är och repar så det blev en ensam kväll för mig och E. E somnar och jag går omkring och fixar lite i lägenheten, i pyjamas. Vilken känsla. Kände mig så där mysigt trött och avkopplad som man ska göra på kvällen. Jag kanske också ska börja med kvällsrutiner...

L kommer hem, vi spelar lite tvspel och ser på en film. Chapter 27. Den handlar om Mark David Chapman, han som mördade John Lennon, och om de tre dagar som ändrade honom från ett hängivet beatlesfan till en läskig psykopat. En mycket bra film om man är intresserad om allt runt film (t.ex. vinklar, ljussättning mm), och kan se film som en konstform.

Inga kommentarer: