fredag 4 april 2008

Kyckling på menyn

Så har hela familjen W-G smittat varandra. Det är alltså såhär det är att vara en familj? Baciller som hoppar från den ena till den andra. Sist på tur stod L, som var hemma från jobbet tisdag- onsdag. Han har inte haft någon feber, men är fortfarande döööödligt sjuk (någon som missade min sarkasm?). Så den här veckan har jag varit tvåbarnsförälder, har det inte varit välling till E så har det varit Té till L.

Jag hade tänkt att hitta på en massa skoj den här veckan, men jag har knappt orkat med någonting, mer än måstena dvs (en vecka utan måsten vore skönt).

Eller lite har jag gjort den här veckan.



I måndags var jag och hämtade pass och var i garnaffären med mamma. Min älskade moder har tagit på sig att sticka E´s barnvälsignelseklänning. Hon var väldigt entusiastisk i garnaffären, men på kvällen fick jag ett kort sms : 263 maskor, suck :$ Ja, hon är en pärla min mor. En ännu dyrbarare pärla har min mor blivit den här veckan, eftersom hon bjudit mig på lunch, två gånger!

I måndags fick jag kycklingsallad på Hells, och i torsdags fick jag kycklingsallad på Mummel och Mums. Jag gjorde även kyckling wok i tisdags, och åt upp resterna till lunch i fredags, så det har varit mycket kyckling den här veckan, men det gör inget för jag tycker väldigt mycket om kyckling.

Påtal om kyckling, kycklingsallad kanske till barnvälsignelsekalaset?

På måndagskvällen var jag å E och häslade på hos Joybells. Det var trevligt att sjunga lite igen, jag har saknat dom. E tyckte att det var spännande med alla nya ansikten och allt sjungande. Ögonen var stora och hon log ideligen.



I tisdags och onsdags var jag hemma och tog hand om mina älsklingar som hostade ikapp.

tisdagen kom min syster förbi för att låna en klänning hon ska ha på
Risbergskas vårkonsert . Vi såg på en film som L hade hyrt, och min kära lillayster somnade, som vanligt, i soffan efter en halvtimme. När vi skulle åka och lämna tillbaka filmen upptäckte vi att bilen inte hade något batteri, vi har verkligen bilotur nu.
Vår kära vän Kalle hjälpte oss.

torsdagen tog jag och E en promenad till HjalmarBergman teatern för att lämna en badhandduk som skulle användas på konserten. i samband med detta bjöd min mor oss på lunch.
Under eftermiddagen fick jag och E besök av Malin och Eline, vi tog en liten promenad och stannade till på ett fik som jag inte varit på sen gymnasiet.

I fredags var jag och E på BVC, allt ser bra ut, fast min älskade dotter går upp lite för lite i vikt, så vi fick order om att mata henne mera.
Familjen W-G har varit och tagit kort till Hej Baby i den lokala dagstidningen. Kortet blev väl sådär, jag tror att alla tittar in i kameran och vi ser väl ut som en idyllisk jätteglad familj, sådär som de gör på Hej Baby. Så jag antar att kortet blev okej ändå.
Till kvällen var jag och E hemma hos min pappa medna L lanade.
Pappa var ensam hemma eftersom de två damerna i familjen var i full gång med konsert. En mycket mysig far & dotter (och dotterdotter såklart) kväll, med panpizza och scfiction/action rulle med schysst ljud.

Igår lördag, införskaffades det hörselkåpor till E inför kvällens konsert. Jag lagade mat till familjen och moster och morbror som var på besök för att se på konserten.
L som fortfarande inte kände sig helt hundra, valde att stanna hemma. Jag och E stannade kvar hos min pappa. Vi gick på promenad och köpte blommor till syster. Vi arbetade i trädgården med att plocka bort och binda ihop pinnar som pappa hade klippt ner från äppleträden.
Sedan var det dags att göra sig iordning för att åka och se på Risbergskas vårkonsert.
Jag kan inte annat än att säga att jag har en Kunglig syster, som jag älskar och är så sjukt stolt över! Hon ska till att förvåna och överraska jämt den damen.

Ja, det var den veckan. Snor och host till trots så har veckan varit helt okej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med. Din syster, tillika min yngsta kusin, är en otrolig begåvning har jag så smått börjat inse. Rolig, konstnärlig, smart, vacker och sjunger fantastiskt! =) Det var riktigt kul att se konserten i lördags, jag höll på att skratta ihjäl mig över vissa saker din syster sa/gjorde. Och Andrei.. Vilken talang! Framför allt när han gjorde Mercy street. Wow!

Och så var det väldigt mysigt att träffa dig och lilla familjen! =D

/Lotta