söndag 20 april 2008

Semester


Det har inte blivit något bloggande på ett tag. Detta beror på att jag varit på semester,... ja, typ iallafall.
Mina älskade föräldrar och syster har varit i New York, min svärfar har varit i spanien, och min svärmor har varit på kryssning i Medelhavet. Så vi tyckte att vi också skulle åka på semester, men vi har varken haft råd eller möjlighet. Men min älskade L kom på en bra idé, varför inte låna svärmors hus? Vi tänkte bara vara där över en natt, men vi trivdes så bra så vi stannade hela veckan.
Det har varit underbart att leka husägare. Jag och E har gått på långa promenader och solat i det fina vädret. L har t.om kommit "hem" på lunchen eftersom han jobbar bara 10 minuter från sin mors hus. Det är lite skillnad på 10 minuter och 5 mil!
Att de kan vara så skönt med ett litet miljöombyte. Vi kom hem igen igår kväll och jag är full med ny energi.

Idag har jag storstädat hela lägenheten , dammat, dammsugit, moppat, tvättat, sorterat, vårstädat på balkongen. Ryggen värker, naglarna är ofrivillgt nerfilade, och jag har en bula i huvudet sen jag slog i huvudet i handfatet när jag torkade badrumsgolvet.
Under eftermiddagen har vi haft besök av min kusin och hennes sambo. E fick en jättefin body och byxor av ekologisk bomull.

Så vad har hänt under veckan?
Några tråkiga saker har hänt. Både min och L´s cykel har blivit snodd. Det är tråkigast med min cykel, för den är jättefin och jag har haft den jättelänge, och framförallt, jag hade fått den av min farmor som inte lever längre, hon hade bara cyklat på den en gång.
Aprilmånad har verkligen varit en Bilotursmånad, förutom den krossade bilrutan för några veckor sen så gick fläktremmen sönder i tisdags. Ännu en onödig tusing...
I fredags fick E tremånaders vaccinet, hon var jätteduktig, hon skrek lite förstås men lugnade ner sig såfort hon fick tutta. Men som så många andra vaccinerade bebisar så har hon fått feber och är gnällig och hängig. Jag har aldrig sett eller hört henne så ledsen... min stackars lilla gos.
Hoppas verkligen att hon mår bättre snart!
Och så har jag saknat mina föräldrar och min syster. Jag har varit som på nålar, varit beroende av att lyssna på nyheterna ifall det har hänt något terrordåd eller flygolyckor. Gud måste haft huvudvärk den här veckan, för det var längesen jag pratade med honom såhär mycket.
Det ska väl erkännas att jag inte var helt entusiatisk över deras tripp till staterna, jag blir ju så orolig.

Men självklart har veckan varit fylld av bra saker också!
Det härliga vädret har värmt mig enda in till själen! (oj, vad klyschigt...) Jag mår så bra när det är soligt, jag är som en solfångare som alstrar energi ju mer sol den får.
Och så har Ella hunnit bli tre månader! Ett kvarts år! Det betyder att det var ett år sen ella vann världens supermaraton =)
Hela familjen W-G har varit på strålande (..hi hi) humör hela veckan. Jag har ätit gott, jag har mått gott, sovit gott.
Hoppas kommande vecka blir lika bra.
Lite bilder från semestern:

Aj aj ont...



Jag sådde lite, mest för skojs skull =)


Glad kotte

Är man cool eller är man cool?


Ett riktigt vårtecken! Årets första nyckelpiga.

Inga kommentarer: