söndag 30 mars 2008

På gott humör trots svullna fötter

Igår kväll lämnade jag man och barn hemma för att gå på bio med min kära vän Emma.
Vi såg på 27 dresses. Den hade blivit supersågad i tidningen, men detta av en medelåldersman som tillsynes inte har någon känsla för hur en äkta chiq-fliq film skall vara =)
Vi älskade den.
(föresten, hur kommer det sig att biopopcorn Verkligen är de godaste popcornen?)

Tidigare under dagen var vi hos familjen wesströms. De har skaffat en sköldpadda som är hur stor som helst, en ganksa läskig sak måste jag säga. Men jag behöver ju inte pussa på honom direkt.
Vi skulle egentligen prata om den kommande barnvälsignelsen, eftersom frun i familjen är själva "barnvälsignaren". Men tiden rann iväg, och istället blev det en massa lekande och pratande om annat.
En mycket mycket trevlig lördag!

Nu är jag hemma hos mina föräldrar, E ligger i barnvagenen ute på altanen.
Jag och E har varit och lyssnat på min mamma som sjungt i Betaniakyrkan. L är och repar och kommer troligen, om jag känner min kära sambo rätt, lagom till att maten är klar =) ..hi hi...
Jag tänkte att jag skulle vara duktig och gå från kyrkan hem hit, men tänkte nog inte riktigt på avståndet när jag gjorde mitt val av skor.
Resultatet av att gå i högklackade ankelboots med tunn sula är att jag i skrivande stund har svullna röda fötter och känner inte för att gå en meter till idag.

Inga kommentarer: