torsdag 13 mars 2008

Inte helt okej

Ibland ger sig gröten i huvudet sig till känna.
Det känns nämligen Inte helt okej att vandra ner på ICA i tofflorna. Ännu mindre okej är det när tofflornas egentliga ägare är min mor... (vilket erkännande jag gör på min blogg nu.... Sorry mamma). Tofforna är nu tvättade och på tork.

Inte mycket har hänt under de senaste dagarna. Jag och Ella har varit hemma och vilat oss, E har nämligen åkt på en förkylning, igen. Och det känns som att jag står på tur.
I Tisdags kväll var vi dock på ett mycket trevligt TupperWare party, en nappflaska med tre olika sugsätt och en doseringsburk för ersättning inskaffades. Jag hade egentligen lovat L att inte köpa något alls, för jag har köpstopp. Men... eh... ....ja, hur ska jag ta mig ur det här? ...Nytt ämne.

Idag har jag och min mor förnyat våra pass och ätit kinamat. Mycket mysigt. Nu sitter jag på övervåningen i mitt älskade barndomshus och njuter av att vara själv en stund och att samtidigt höra min mor gulla omkring med sitt belåtna barnbarn. Jag är också väldigt belåten. Min systers matmuffins och min mors skorpor med hemmagjord apesinmarmelad blev ett utsökt mellanmål.

Inga kommentarer: