torsdag 6 mars 2008

En helt fantastisk dag!

Efter en mycket jobbig, tråkig, bökig tisdag kom en helt fantastisk onsdag.

Dagen började med en mysig sovmorgon och gos i sängen med lilla E. Sedan kom min vän Hanna som inte alls bor långt ifrån oss, hon myste med E medan jag duschade och gjorde mig i ordning. Hon stannade bara ett litet tag.
Svägerska/moster Malin och Eline tog en långpromenad med oss i det oerhört fina vädret, vi gick till Naturens Hus där vi åt lunch. Vi tog "bakvägen" hem och stannade till på lilla konditoriet och köpte fika som vi njöt av här hemma. M skulle förbi mega innan hon åkte hem, så jag och E följde med. Mina minnen av Mega är inte de bästa, när jag tänker (tänkte) mega så tänkte jag Budget, dumsnålt, fula kläder, men oj vad minnet lurade mig! Jättefina babybodysar för 12 kronor!!!! Och udda märkesplagg i alla storlekar! Jag ska absolut åka dit oftare, särskilt om jag ska köpa kläder till E!

Igår fick jag reda på att min älskade vän Emelie (aka Mimmi) var hemma i stan, hon pluggar annars i arvika. Hon bor på samma gata som oss, så jag och E traskade dit. Där bjöds på råraka(?) m bacon och lingonsylt, Åh så gott!!!!! husmanskost när det är som bäst.
Sedan, kommer vi till dagens stora grej! Jag lämnade E ensam med L i nästan tre timmar! För första gången!!!
Mimmi och en massa andra underbara vänner som jag inte träffat sen bröllopet vi var på skulle ses på Stalllyktan. Efter mycket om och men, ångest, vel och påtryckningar om att gå av L(efter gårdagen så tyckte han attjag behövde komma ut lite), så bestämde jag mig för att haka på.
Hur var det då? Mobilen låg på bordet hela tiden och jag hade svårt att släppa blicken ifrån den och vara 100%igt med i diskussionerna, men jag var ändå mindre nervös och orolig än vad jag trodde att jag skulle vara. Jag hade hela tiden kontakt med L som sa att allt gick jättebra. (jag tror t.om. att han tyckte att det var lite skönt att vara ensam med sin dotter).
L hade förövrigt rätt (igen :-.), jag behövde nog komma iväg lite. Jag kom på mig själv med att verkligen sakna både E och L. Jag kände verkligen det där som jag har saknat lite att känna, att vara något mer än en mjölkkossa. Att känna att man är mamma, att man är älskad och behövd av en underbar liten människa. Och framförallt, att man själv älskar och själv behöver en liten människa.
Kvällen var mycket mycket trevlig och mysig. Många skratt och prat om interna saker.

Således har dagen varit oerhört bra! Ja, helt fantastisk rakt igenom. Om ingenting dumt händer inom de närmsta fem minuterna kommer jag somna glad, mätt, belåten och lycklig. Det är en mycket härlig känsla att somna till.
God natt, sov gott, dröm sött. Och lyckönskningar om en lika härlig morgondag.

Stiff = styv, dryg, ansträngande, jobbig, svår, besvärlig (adjektiv)

Inga kommentarer: