tisdag 4 mars 2008

solig vårmåndag

Vad härligt det kan vara med lite rutiner. Börjar man bli gammal när man tycker så?
Börjar man även bli gammal när man under en härlig långpromenad slås av vilken fin natur vi har? Eller har jag helt enkelt blivit lite mognare (kommer det med mammarollen?)?

Ja, idag har vi börjat med lite nya rutiner. Vi har gjort ett litet Ellaschema, med mat och sovtider (inga tider är helt exakta såklart). Hennes schema fungerade riktigt bra, det känns skönt.
Vi har varit på BVC idag. 5050 g och 59 lång är min lilla tjej.
På eftermiddagen tog jag en riktig långpromenad så att min lilla dotter skulle få sina rekommenderade två timmar oavbruten sömn.

Fötterna tog mig till Naturens Hus, där stannade jag till och hälsade på kocken och pianisten David (han finns att se på E´s blogg). Sedan gick jag vidare och blev skrämd av ett par gigantiska fåglar. Dom lät som att de hade kommit i målbrottet, det lät hemskt. Jag undrar ifall det var något parningsläte, och i såna fall undrar jag om arten möjligtvis är utrotningshotad, för att något levande ting kan tycka om det ljudet är omöjligt.

När magen började kurra för högt och öronen kändes avdomnade vände jag hemåt.
L hade redan hunnit hem, jag började laga mat och han lekte med E. Fläsk me potatis och löksås blev det. Helt okej faktiskt, lustigt med tanke på att jag inte tycker om gul-lök :-.)

En toppen måndag, med toppen väder! I morgon ska jag baka semlor tror jag.


Här kommer lite glimtar från min härliga promenad runt Rävgången:



allé


konstiga pippin II


kullar

kunde inte hålla mig, var bara "tvungen" att rita lite i sanden :-.)


ingen is kvar

vaken ella i vagnen (med mormors omtalade åkpåse)

jag och barnvagnen :-.)

1 kommentar:

Malinmittilivet sa...

Härliga bilder! Kram!