lördag 29 mars 2008

Ibland undrar jag....

....hur människan egentligen är funtad?! Situation:

Torsdag. L parkerar bilen utanför mina föräldrars hus, går in, stannar på lite fika, går ut ca en timme senare. Högra sidorutan är sönder. Allt glas ligger i bilen på E´s bilbarnstolinsats. Det fanns ingenting att stjäla i bilen, ingenting alls av värde. Så om inte glaset krakilerat av sig själv, så undrar jag verkligen, igen, hur människan är funtad. En dag och en självrisk senare sitter det en ny sidoruta i bilen. Vi hoppas att bilen kan klara sig utan idiotiska människor i fortsättningen.

(i skrivande stund får jag ett nyfiket avbrott av L som undrar vad jag skriver om, jag berättar att jag delger eventuella läsare om bilrutesituationen. L tycker att jag ska tillägga att han tog det där med bilrutan väldigt bra, att han inte svor eller sparkade på något eller skrek eller på något annat ohövligt sätt visade sin frustration. Stolt tycker han att jag ska skriva att han faktiskt tog det hela med ro.... Det sista kan diskuteras....)



I torsdags var E hos doktorn. Hon hostar bara värre och värre. Doktorn stack henne i fingret för att kolla sänkan (som var bra), lilla E var så duktig, hon skrek till en liten sekund sen blev hon lugn och lät doktorn sätta på ett plåster och ta febern utan något som helst motstånd.

Att få en liten bebis som reflexmässigt tror att varje gång hon får något i munnen ska snutta, att gapa stort och typ säga aaaaa så att doktorn kan stoppa in en "glasspinne" är mer eller mindre omöjligt. Men efter lite knök och bök förstod lilla E att det inte var snutttajm utan mer gaptajm.

E fick lite ventolin av doktorn för att vidga luftrören. Och föräldrarna fick uppmaningen om att ha fortsatt god koll på sion dotter.



Fredag: En mysig dag i sängen med dotter. Vi ligger länge och gosar och ser på tv. (Days of our lifes börjar bli riktigt spännande nu :-.) ...) L tycker att det är mycket smidigt att vi är i sovrummet så att han kan få jobba ifred. L jobbade nämligen hemma igår.

På eftermiddagen är bilen klar, jag och E tar sällskap med L upp på stan, L ska hämta bilen och jag och E ska köpa ett fint skrivblock där vi kan skriva ner allt som hör med barnvälsignelsen att göra.

L kommer och hämtar oss hos L´s bror. Resten av fredagen spenderades hos L´s syster. Där bjöds det på supergod tacogratäng och Let´s Dance.

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Det är så himla kul att få följa ditt o familjens liv. Synd om er det där med bilrutan - så onödigt!!! men kul med barnvälsignelsen. Lycka till med alla förberedelser. Vi hade en liten intim stund bara familjen o vännerna i kyrkan när Mimmi barnvälsignades - du var förståss med. Vi satt längst fram vid altaret i kyrkan i en ring. Mysigt och personligt - sen var det förståss bamsefikat! Det blir säkert bra det ni bestämmer. Kram Lotta
PS.Jodå - jag arbetar fortfarande på bibliotek men nu som chef - å då får man gå på konferenser ;-)) DS