tisdag 4 mars 2008

Elvispar, the ultimate sleepingsound!

Man har ju hört om de allra märkligaste ljud som barn gärna somnar till, tvättmaskinen, hårdrock, mm. Men elvispen?
Efter femtielva olika misslyckade försök att få lilla övertrötta E att somna så lyckades jag.
Inte ens en långpromenad eller Rod Stewart funkade (då började jag bli nervös). Men när jag började vispa grädde till mina semlor så somnade hon på två röda. Jag blev klar med grädden, stängde av elvispen, vad händer? E vaknar och är ilksen som ett bi! Jag tittar ner på min grädde och tycker den ser lite lös ut så jag kör ett litet varv till. E somnar direkt. Jag stänger av elvispen, vad händer? E vaknar igen, ännu argare. Möjligheten att vispa grädden utan att den skulle förvandlas till smör var likamed noll. Snabbt på med supermammahjärnan. Jag tar fram en bunke och häller i lite vatten, snabbt på med elvispen. E somnar direkt. Så där stod jag med min elvisp och med en sovandes dotter. Vet ni att om man står riktigt länge så blir vattnet skum? Jag vet det nu.

2 kommentarer:

Malinmittilivet sa...

Det visste jag inte. Är tacksam om jag får lära mig något nytt varje dag - idag stod du för kunskapen! Tack!

Signes Vind sa...

Alla sätt är bra utom de dåliga. Gäller bara att komma på vad som hjälper vid olika tillfällen - tur att det är semmeltider ;-)