måndag 10 mars 2008

En helg

Fredag: Linus bror var på besök. Han passade E medan jag tvättade och städade. Sex tvättar hann jag med (!). På kvällen kom hans tjej och vi åt tacos och tittade på Let´s Dance.
Status: En okej dag

Lördag: Sovmorgon. L går upp med E så att jag får sova ifred. E och jag myser omkring i pyjamas nästan hela dagen. Det gosas och spelas spel. Jag bakar semlor och sockerkakor till morgondagens kyrkkaffe.
Lite mjölkstockning framåt kvällen. Tant Emma och hennes Rune kommer och äter middag hos oss. Det blev Fläskkotletter m klyftpotatis och nybakta semlor till efterrätt Killarna går hem till Tant Emma å Rune medan Emma stannar kvar för att (som vanligt på lördagskvällar :-.p) göra mig å E sällskap till melodifestivalen.
Sedan såg vi på Hur man gör slut med en kille på 10 dagar. Jag hade aldrig sett den, en klassisk chiq-fliq film, alldeles toppen!
Status: En superdag!

Söndag: Idag var det första gången som E var i kyrkan. Åh, vad många som ville titta och hålla i henne. Jag var sååå stolt! Efter kyrkan och kyrkaffet tog vi en liten tur på stan för att hitta en present till L´s pappa. Åkte hem till mina föräldrar där en STOR låda med kläder från E´s syssling i Stockholm väntade. Min kära far hade varit där och hämtat den i tisdags då han var på båtmässan, men tiden har runnit i väg under veckan och jag har inte hämtat lådan förrän nu. Min kära ekonomiska far sa med en att vi inte behövde köpa kläder under hela våren när han såg mängden i lådan. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, för det var sant, Behövde, behöver jag nog faktikst inte, men om jag gör det ändå låter jag vara osagt.
Sedan åkte vi vidare till L's pappa som fyllde år. Istället för smörgåstårta eller någon annan kalasmat så blev det grillfest. Rekordtidig grillning tror jag.
Väl hemma tittade vi på fotboll och jag och E åkte och hämtade min syster på hennes jobb.
Status: En härlig fullpackad dag

En stolt farfar/födelsedagsbarn

Inga kommentarer: