lördag 1 mars 2008

Vårig fredag

Inatt var hela lilla familjen W-G hembesökta av elaka mardrömmonstret.
L pratade i sömnen och vred och vände sig, E gnydde och grät i sömnen och vaknade stup i ett. Jag gick och la mig sist och fick såna där paranoidkänslor igen och var tvungen att kolla dörren en extra gång. Länge låg jag och lyssnade på de två människorna bredvid mig. Precis när farbror blund hade fångat mig vaknade lilla E. Det var bara att börja om.
Så, efter en mycket orolig natt med lite sömn kommer en mycket solig fredag.

Vi håller på och möblerar om hemma, därför var ett besök på IKEA nödvändigt.
L jobbade hemma idag så vi åkte allihopa till IKEA. En lampa, lådor till scrapbookpapper, och stolsunderlägg/golvskydd inhandlades. Sedan gjorde vi ett besök hos L´s farmor, aka E´s gammelfarmor, där bjöds det på goda våfflor och nybakta bullar.

Coola Ella får låna mammas solglasögon i bilen

L hade mycket jobb att göra hemma så jag och E ville inte vara i vägen plus att vädret var på tok för fint för att vara inomhus, så vi följde med tant Emma på stan.

E fick en söt ballerinabukowskinalle

Kvällen kom, och vi har ätit kyckling och tittat på Let´s Dance.

I skrivande stund sitter jag och njuter av en kopp té (L nattar E) och mitt nya ljus från Sia som luktar vanilj, jag tänker på allt jag gjort idag och känner efter hur dagen varit. Den har varit bra.



mitt nya vaniljljus från Sia

Inga kommentarer: