fredag 29 februari 2008

När man bara låter dagen bestämma

Inte en enda grej hade jag planerat för idag. Möjligtvis att titta på den nya serien private practice klockan 21, men inget bestämt. Såhär blev dagen, jag skriver i listform, för det var längesen.
  1. Lilla E vaknar klockan sex


  2. Vi lyckas somna om (efter att tvingat upp en trött L) och går upp vid 10


  3. Bad, frukost, amning, påklädning, lek


  4. Ovan avbryts av ett trevlig sms med förfrågan om lunch på stan med en god vän


  5. Promenad i det fina vädret till Bredbar


  6. Äter Biff A´la Lindström m Rödvinssås i sällskap med den goda vännen


  7. Ringer min pappa för att kolla om han är ute på promenad (vi talades vid i tlfnen påvägen upp på stan). Han är precis påväg ut så jag och E gör honom sällskap.


  8. Alltså, en kort härlig promenad med min pappa å en övertrött å hungrig dotter


  9. Lämnar pappa som raskt måste rädda upp någon situation på jobbet


  10. Vandrar hemåt, men viker av till jobbet för att amma E


  11. Stannar längre än tänkt på jobbet. (mycket trevligt folk var där som jag inte sett pålänge och som inte heller hade sett E)


  12. Vandrar hemåt till L


  13. Lägger mig i soffan med E


  14. Somnar i soffan med E


  15. Sover alldeles förlänge


  16. Vaknar och inser att ingen har lagat mat


  17. Både jag och L är för trötta och för hungriga för att laga mat, det hela resulterar i en pizza (inte särskilt nyttigt och definitivt inte särskilt gott)

  18. Vi ser på den nya serien Private Practice. (som förövrigt verkar väldigt bra)

Mysig lunch med god vän, trevligt besök med fika på jobbet. Allt detta utan att ha bestämt något innan. Vad roligt det kan bli när man bara låter dagen bestämma.

Imorgon har jag redan bestämt att vi ska till IKEA.

Inga kommentarer: