fredag 1 februari 2008

Brända tacoskal och amningshjärna

Min första blogg, mitt första inlägg... Jag har kommit på att det är mycket "mitt första" här hos mig. Mitt första barn, min första semla, min första amningshjärna, min första gång jag bränner tacos. Så otroligt klantigt. För att göra fredagen extra mysig bestämde vi oss för att göra tacos som vi skulle äta till Lets Dance. Ella är hos Linus och jag lagar mat, allt går som smort, fram tills att jag ska värma skalen i micron. Sätter på micron på full värme och 1 minut, strax luktar det bränt i hela köket och de förut så gula tacoskalen har ett svart hål rakt igenom sig. Full med hormoner och med mer mjölk än celler i hjärnan tar jag detta faktum helt lugnt och sansat. Eller inte. ... Tårarna rann och om Linus inte hade agerat så snabbt som han faktiskt gjorde hade samtliga tacoskal legat i komposten nu. ...alternativt i en krossad hög på golvet.

Det är de små sakerna som påverkar en...

Idag har jag...
-Träffat min BVC-sköterska i morgonrock (hon kom på hembesök)
-Tittat på Haunted (med Benicio Del Toro ;-P och Tommy lee Jones :-I )
-Ätit köttbullar m makaroner (inte det nyttigaste, Linus jobbade hemma idag och lagade mat)
-Gått på promenad med Ella och köpt semlor
-Storhandlat på Maxi (första gången med hela familjen)
-Bränt och ätit tacos-Tittat på Let's Dance (Helt otroligt att Richard å Cissi fick full pott!)


Oj, ledset barn. Ledset barn= Hungrigt barn.

2 kommentarer:

Lena sa...

Kära morsan, välkommen till mjölk-i-brösten-gröt-i-huvet-stadiet! Det kommer att dröja tills det går över...

Härligt att se din rosa blogg. Hoppas ni haft roligt på bröllopet. Hoppas också vi får se er här mycket snart, det finns något som väntar på Ella... Puss L

Malinmittilivet sa...

Härligt Hanna! En rosa blogg! Hörs! /M