onsdag 6 februari 2008

Frusna lår och konstig pippi

För femtioelfte gången glömde jag att sätta på mig långkalsonger när jag å Ella gick på promenad. Jag tänkte att vi bara skulle ta en liten promenad, men när fötterna väl började traska så var dom svårstoppade. Vi vandrade genom Rynninge längs Strandgatan vid ån. Där såg vi två kära ander och en jättestor fågel med långa ben. Jag har inte den bästa kollen på djur och natur, får väl fråga S.Werme om vad denna flygande sak kan ha för namn.
Vi passerade även ett fint hus som hade gräs på taket, jag tyckte att det såg så kul och malplacerat ut att jag kände mig tvungen att dokumentera detta.



ute i vagnen somnar man skönt


söta kära änder (är det vår nu?)


konstig stor pippi


gräs på tak


Jag upptäckte att det var väldigt roligt att ha med sig kameran på promenaden, den får nog följa med under morgondagens vandring också. Då ska jag komma ihåg långkallingarna.
Nu ska jag väcka min älskade dotter. (Vi försöker få in en hyfsad vettig dygnsrytm, ella tror att det är natt mellan 17-21 nämligen) Linus är och spelar squasch, sen ska han repa. Funderar på att åka dit och överaska killarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att den stora konstiga pippin är en skarv, men riktigt hundra är jag inte.

Hoppas att du har det bra!